Huishoudelijke vraag?

Ik woon net op mezelf en vroeg me af hoe ik het makkelijkst, snelst en hygiënisch de toilet schoonmaakt. Ik zie er echt tegen op maar kan het ook niet langer laten liggen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een douch/wc ruimte hebt zoals in mijn oude studentenhuis kan het heel simpel zijn... Het is verbazend wat je kan bereiken met wat industrieel schoonmaakmiddel en een brandslang...
Als je die optie niet hebt.. tja... je moet je er toch een keer overheen zetten dus koop wat latex wegwerp handschoenen en volg de overige adviezen hier. Iedereen heeft er 1 (of meer) en iedereen zal em een keer moeten boenen.

Het beste antwoord

Beeld zegt meer dan 1000 woorden:

http://www.youtube.com/watch?v=PIekfcW3UJA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Doe het elke keer nadat je het gebruikt hebt, draai het om... Kijk of die schoon is en doe het meteen als je klaar bent... Dan zal zich een optimum aandienen... Maar ga van uitstel naar onmiddellijk opruimen op het toilet... Kijk maar eens hoe dat de zaak verandert... En maak het gezellig daar, een boekje ophangen, een spreukje, een geurtje, doe maar even die ruimte tot de jouwe maken en als die van jou is zorg je er vanzelf voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, volgens mij is het bijna een feestje om bij jouw naar het toilet te gaan. Heb je dan niet het probleem dat als er bezoek is, ze langer op de pot zitten dan op de bank? +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL.. ja dat klopt, ik moet het maar eens opruimen daar, het ligt er zo vol met spullen... En daar kijk ik dan weer zo tegen op... LOL...
Neem een emmertje sop, of nog makkelijker een spuitfles met allesreiniger en water erin. Doe eerst toilet reiniger in de pot ff met de borstel erdoor en borstel in het toilet laten staan. Dan spuiten met je flaconnetje op het fontijntje de tegeltjes rond en het lichtknopje en de deurkruk. Alles afnemen met een vochtig doekje. Dan de pot zelf inspuiten en afnemen idem de bril. Dan met de borstel nog ff door het toilet flodderen doortrekken en klaar.
Ben je nog op zoek naar meer handige tips voor het huishouden kijk dan eens op onderstaande link.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog even voor de duidelijkheid zo af en toe zal je het wat grondiger aan moeten pakken, dus buitenkant vd pot en de vloer ed, bovenstaande is meer dagelijks of om de dag als je alleen bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje, zo vaak!?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahha wat jij wil hoor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pim: Als je genoeg inkomen heb kun je ook een huishoudster nemen...
Voor het schoonmaken van de toilet en wc pot gelden in principe de zelfde regels als het schoonmaken voor de badkamer.Als de plafond en muren van de waterdicht zijn kun je ze afnemen met een sopje. Zijn de muren of plafond van de toilet niet waterdicht dan maak je deze schoon met de stofzuiger of een stofdoek. De toilet zelf moet je zeker 1 a 2 keer per week schoonmaken met chloor. Gebruik hiervoor een chloorfles met een spuittuit einde om zo goed onder de wc pot rand te komen goed na boenen met een toiletborstel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij de wasbak is het natuurlijk erg fris als je er altijd zeep en handdoek hebt hangen. De handdoek moet je dan wel regelmatig vervangen. De wasbak kun je gewoon afsoppen met alles reiniger en de vloer kun je gewoon dweilen. Probeer ook de toilet veel te ventileren door een raam open te zetten of de afzuiging aan te zetten.

Schoonmaaktip: Plaats een toilet verfris blok in toilet. Na elke doorspoel moment wordt er dan zeep in de wc pot verdeelt wat natuurlijk een reinigende werking heeft. Een luchtverfrisser plaatsen is natuurlijk eg handig om vervelde luchtjes tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar goed dat die disclaimer op de site er staat. Want iedere profewssionele schoonmaker pleegt een economisch delict als die duit opvolgt...
Glorix doekjes om het makkelijk te maken daar neem je alles mee af. Ook bestaan er (van wc-eend) zakjes voor een diepte reiniging van de pot.Emmertje maken met chloor is nog altijd goedkoper natuurlijk. Denk er wel aan om de schoonmaakdoeken oftewel weg te gooien of uit te wassen. je moet er niet aan denken dat je daarmee ook je aanrecht even mee afdoet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je zorgt dat je een goede microvezeldoek hebt en in een sprayflacon een mengsel van water en een (Ajax Professional) allesreiniger (1 op 20) dan kun je snel en gemakkelijk je toilet schoon maken...

Voordeel van een microvezeldoek is dat deze erg veel in 1 keer op neemt. Maar je moet bereid zijn hier even in te investeren. Want ook hier geld: "Goedkoop is duurkoop!"

En wat betreft de toiletpot aan de binnenzijde. Hiervoor zul je echt een goede periodieke sanitairreiniger voor moeten gebruiken. Met uiteraard een toiletborstel. Anders zul je echt puur fosforzuur moeten zien te krijgen om de aanslag te verwijderen. En dit wil je niet weten hoe fosforzuur gaat bruisen.;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere dag een kleine beurt, eens in de week een grote, dan is het nooit zo een werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet 2 middelen gebruiken.
Dagelijks een klein beetje aangelengde kalkoplosser en een middel om natuurlijk vuil schoon te maken.
Kalkoplossers maken namelijk geen natuurlijk vuil schoon.
Dus bleek is geen schoonmaakmiddel maar een bleekmiddel dat wat geur afgeeft.

Als je dagelijks een beetje aangelengde kalkoplosser er in gooit zal de kalkaanslag grotendeels wegblijven.
1 maal per week een beetje puur.

Bedenk dat een toilet niet enkel uit een pot bestaat maar ook uit wanden en achterzijde en vloer.

Begin op de wanden en werk met de doek naar de pot toe. Niet eerst de pot.