Welk afwasmiddel kan ik het beste gebruiken voor een vaatwasmachine?

In mijn woonplaats is de waterhardheid 8.4dH
Nu lees ik in de handleiding iets van een onthardingszout, glansspoelmiddel en zeep.

Wat kan ik nu het beste kopen bij de supermarkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet zout en een glansmiddel gebruiken. Sommige vaatwasmiddelen etsen het glaswerk. Ik denk omdat de hoeveelheid te groot is. Los poeder kun beter regelen en is veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel eenvoudig, vaatwastabletten daar zit in 1x alles in.
Ik neem altijd een eigen merk en dat bevalt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan je alles in 1 kopen van SUn of Calgonit en die heb ik ook maar ik merk toch dat het beter/mooier is als je wel je onthardingszout vult en je glansspoelmiddel erin doet.
Persoonlijk is mijn ervaring met de dreft tabletten niet zo goed als met die van Sun maar wellicht zijn er andere mensen hier die dit niet zo ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dezelfde ervaring. Ik gebruik ook het liefst Sun tabletten en ook glansspoelmiddel en zout. Ook doe ik de tablet altijd in het bestekmandje ipv in het speciale vakje, omdat het nogal eens gebeurde dat de tablet niet goed oploste. Met de tablet in het bestekbakje heb ik nooit last.