HELP!!! Pot verf over de vloerbedekking.

Hallo, ik zit met een serieus probleem
Heb donkere vloerbedekking, en er is een lichte kleur pot verf om gevallen. Wat moet ik nu doen???

Hoe krijg ik de vlek eruit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

dat is dan heel spijtig, met oplosmiddelen zou je heel misschien de vlek eruit kunnen krijgen, ik geef je 2-3% kans van slagen. En als je dan klaar ben zal je zien dat alle oplosmiddelen ook de kleur van je vloerbedekking hebben aangetast. En wat ook nog zeker is, is dat je de beschermde coating van de stof van je vloerbedekking (de zgn avivage) er af heb geschrobd. Wees wijs en neem je verlies en leg andere vloerbedekking neer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, we hebben het eerst geprobeerd de vlek te verwijderen, helaas zonder resultaat. Nu wordt het gedeelte waar de vlek zit opnieuw gelegd. Bedankt, je heb het beste antwoord gegeven.!

Andere antwoorden (11)

laminaat leggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo min1? ik meen het serieus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laminaat leggen is in de meeste gevallen een dure oplossing. Maar ben het wel met je eens. Dus van mij krijg je +1
Dat krijg je er niet meer uit. Je kunt het hooguit wat bijkleuren met verf in de juiste kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk je verzekeringspolis erop na of dit gedekt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die BvB;

Schoonmaken lijkt me onbegonnen werk. Als de vloerbedekking wat hoogpoliger is en goed strak gelegd, is het misschien nog wel te doen om het vervuilde stuk eruit te laten snijden en te vervangen. Laat er eens een specialist naar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele pot olieverf? Ik vrees dat je een stuk nieuwe vloerbedekking moet leggen. Uitsnijden en hopen dat je geen kleurverschil en te zichtbare naden krijgt.
En een fotootje om je op te beuren van mij.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahhahahahahahhahahahahhaahhaahhahahahaha WAT ERG!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig kan ik hier smakelijk om lachen :D :D :D
vlekkenschaar wert heel goet in zo geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat erg voor je, ik vrees dat er niets meer aan te doen is.
Nieuwe vloerbedekking is de enigste optie volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden laatst een omgevallen pot (10 liter) verf in de auto. Echt een ramp!

Gelukkig was het watergedragen verf, hebben we de bekleding snel eruit gehaald en met een hogedrukreiniger in een uurtje tijd weer schoongespoten. Daarna flink goed laten drogen, en nu zie je er bijna niets meer van.

Is nu de vraag: heb je ook watergedragen verf, heb je een hogedrukreiniger, en kun je (een stuk van) de vloerbedekking loshalen.

Snel je verzekering checken lijkt me sowieso handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slim idee die hogedruk reiniger, na gebruik daarvan kun je de verzekering bellen voor 'waterschade'
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die HD-spuit binnen gaat gebruiken wel ja ;-)
Is het verf op waterbasis?

Met uitzondering van de zwarte printer cardridge inkt ken ik geen vloeistof die met een goede (professionele) tapijtreiniger niet te verwijderen is. Natuurlijk is dit op afstand voor iemand uit de schoonmaakbranche erg gemakkelijk te zeggen. Nadeel hieraan is dat het een erg duur gebeuren is. En je zult de afweging moeten maken of een nieuwe vloerbedekking niet goedkoper is...

Wat je zelf kunt proberen langs de rand van de verfvlek als deze droog is, is het volgende. Pak een fles thinner en een oude doek en probeer het voorzichtig op een klein stukje uit in hoeverre de verf oplost en verwijderd word...

Let op: Thinner kan de kleur van het tapijt aantasten...

Als dit alles goed gaat en de vlek niet al te groot is kun je zelf met thinner de vlek behandelen. Hierbij moet je wel geduld hebben. Wanneer je de vlek met thinner behandeld hebt kun je dit altijd nog met een tapijtreiniger behandelen voor de laatste puntjes op de ï. Deze kun je gewoon huren bij Praxis (Boels), Gamma etc. Haal bij de drogist 2 á 3 literflessen tapijtreiniger van Citin en aan de slag dan maar...

Hou hierbij wel rekening dat als je het goed wilt doen je de hele vloerbedekking moet doen, omdat je gegarandeerd kleurverschil tussen schoon en vuil krijgt...

Wanneer het werkt kun je de tapijtreiniging ook uitbesteden. Hou hierbij wel rekening met een kostenpost vanaf zo'n 45 euro per uur. Plus het niet mogen betreden van de natte vloer voor een periode van 4 tot 8 uur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie +1
Bij de tapijtboer een coupon tapijt in contrast kopen (zo groot dat het over de vlek heen valt). In contrast bedoel ik mee: in plaats van korte haren, lange. in plaats van donker licht. Maak er een stijlelement van met een een contrasterend stuk tapijt, zet er een pot op met een mooie plant, en je hebt een stukje eigen design in je huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verf op waterbasis met een warm sopje, verf op oliebasis met therpetine. En anders met een tapijtmes.