Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik kaarsvet van een tafel?

Ojee ik heb net een kaarsenplateau uitgeblazen toen ik zag dat 1 van de kaarsen een heel plakkaat kaarsvet had achtergelaten op de tafel. Ik heb het 'natte' weg geveegd maar de resten zitten er nog. Met een mesje heb ik de vorige keer al de lak van een tafel verpest (oeps) dus is er ook een andere manier om dit morgenochtend te doen. Of moet het nu, en hoe?
Een vraag die mij ineens in mijn hoofd schiet zet ik er maar even bij: hoe kunnen kaarsen lekken als er in de kamer geen wind is en de kaarsen niet scheef staan of te dicht op elkaar. Het zijn stompkaarsen.

De tafel is van hout, en gelakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor kaarsvet op kleding heb je speciaal vloeipapier. Dat leg je over de plek en dan ga je er met de strijkbout overheen.

Dat zal met een tafel net zo goed werken.

Volgens mij werkt strijkbout + keukenrol ook hoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een goeie ontvetter zou het ook moeten kunnen oplossen door 't op te lossen:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

helemaal koud laten worden eventueel zelfs koelen met een ijszak dan breek je het zo los.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal goed +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja juiste antwoord +1
Als de tafel gelakt is moet je het er vanaf kunnen schrapen. Niet met een mes, maar met iets stompers.

Uit textiel krijg je kaarsver door er absorberend papier (desnoods wc papier) op te leggen en dan de strijkbout op het papier te zetten (laagste stand). Dat kan je natuurlijk ook proberen.

Andere optie is met een heel heet vatedoekje het kaarsvet wat soepeler maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik haal kaarsvet van meubels en vloer met een haarfohn op z'n warmste stand. Dan deppen met een keukenrol, je krijgt dan geen krassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het of verwarmen en dan met iets absorberends het vet opnemen of het juist heel koud maken (met een ijsklontje) en het dan eraf schrapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding