In mijn gootsteenafvoer zit een lelijke bruine aanslag van koffie die ik met geen mogelijkheid weg krijg. Wie weet een oplossing? Dank voor antwoord.

Toegevoegd na 6 minuten:
Chloor, afwasmiddel, soda, alles geprobeerd maar niets helpt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.5K

Het beste antwoord

Je kunt een BRILLO sponsje proberen. Daar gaat de gootsteen echt van blinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ja hoor, het antwoord is eigenlijk best simpel. Gloor! Gewoon er in spuiten, en even laten instrekken, en naspoelen. Blin-kend schoon ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de vraag stond: chloor, afwasmiddel enz geprobeerd, en dan kom jij met chloor aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Susie2004..... Uuh...de vragensteller heeft de toevoeging gedaan op het moment dat ik antwoord gaf....altijd handig even naar de tijdstippen te kijken he ;-) En Loenie en Torrie...jullie hebben he-le-maal gelijk! Zelf heb ik een brandschoon gootsteenafvoertje....die ik misschien 1x per 2 maanden met een klein klotsje chloor schoonmaak, dus dagelijkse liters gaan er niet door. Gewoon bijhouden, wordt ie ook niet zo goor ;-)
Los schroeven, pijp eruit halen en goed schoonmaken. Dat is de enige en beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met jif (schuurmiddel) en een schuursponsje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iIk krijg alle vlekken uit mijn gootsteen wel weg met cif. Dat moet toch ook lukken met de afvoer? Kijk je er erg tegenaan?
Neem dan een oude tandenborstel, doe er cif op en poetsen maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al een ontstopper geprobeerd op basis van zwavelzuur? ...ik neem aan dat die soda "caustic soda" oftewel iets als fifax was, een ontstopper dus.
En anders blijft over het losmaken van de afvoer en grondig poetsen/schuren.

Let bij gebruik ontstoppers zeer goed op de gebruikershandleiding en gebruik NOOIT verschillende soorten ontstoppers door elkaar. Dat kan zeer felle chemische reacties opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zulke vlekken schuur je het beste weg met Cif.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE manier: met zout en een schuursponsje of tandenborstel! Koffievlekken poets je weg met zout.
Soms heb je ook koffieaanslag op bijvoorbeeld die padhouders van de senseo... met zout poetsen en weer blinkend schoon :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet gewoon flink schuren met Jif of speciaal schuurmiddel voor roestvrijstaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffie- en thee-aanslag verdwijnt met machinevaatwasmiddel. Probleem bij jou is dat het om het afvoerputje gaat. Dat zou je makkelijk los moeten kunnen schroeven. Wanneer je het dan in een bak heet water zet waar je een halve vaatwastablet in hebt opgelost, kun je de aanslag zo wegborstelen.

Werkt ook goed voor mokken, kopjes en lepeltjes met aanslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het roestvrijstaal is (als je het roostertje in je afvoer bedoelt): met Brillo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou het kunnen proberen met tandenpasta of coca cola
tandenpasta werkt hel goed bij mij
of probeer het eens met dasty van de Wibra