hoe zorg ik dat mijn bank minder stoffig is? stofzuigen alleen is niet toereikend, vind ik zelf

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Die huisstofmijt zit dan toch helemaal in de bank dat krijg je er volgens mij niet uit.
Misschien inderdaad zoals mijn voorganger schreef een grand foulard over de bank. Ik zou er eentje nemen die geen allergische reacties veroorzaakt. Er zijn van die dekbedden, gebruik die anders als kleed over de bank.

Mocht je toe zijn aan een andere bank: koop een klippan-bank met wasbare hoes erom (Ikea maar ook veel 2e hands te verkrijgen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tjah, kan je wat meer aanvullende informatie geven? Wat voor een materiaal gaat het om?
Hoevaak stofzuig je?

Toegevoegd na 15 minuten:
Okee, dan zou ik een plastic zeil over de bank leggen als je er niet bent. Stofzuig even de omgeving voor je hem eraf haalt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een grand foulard of plaid over je bank gooien en deze dagelijks kloppen. Beter lijkt het mij om het probleem bij de bron aan te pakken en de oorzaak 'stof' te beperken. Op één of andere manier komt het toch op je bank. Met een stofdoek verplaats je een gedeelte van het stof. Misschien is een vochtige doek een oplossing om je stof te verwijderen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Jammer dat je er bij vergat te vermelden dat het om een vakantiehuisje gaat, die je ééns in de 3 á 4 weken zuigt.
Dat las ik in een reactie op de vorige beantwoorder. Dan is het toch normaal dat er 'veel' stof op je bank ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je bank dit zelf opknappen. Fortis was wel altijd een schone bank.