Wij hebben een paar zilvervisjes in de keukenkast gevonden. Hoe kan je die bestrijden ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (6)

Je kan ze het beste tegen gaan door de verwarming aan te zetten: Ze komen het liefste op plekken die ene beetje vochtig en koel zijn; Ideaal nu dat het een paar dagen geregend heeft en alles wat klammig wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Preventief = Zilvervisjes houden van een vochtige omgeving, door de cv wat hoger op te stoken en veel te ventileren met droog zonnig weer. Ze gaan namelijk dood als de luchtvochtigheid minder is als 50 % dus hoe lager de luchtvochtigheid hoe sneller je ervan verlost word en de vermenigvuldiging steeds minder wordt.

Ze zijn ook lichtschuw houden zich vooral op in naden en kieren maar ook achter wanden en vloertegels die niet goed zijn afgevoegd of afgekit. Ze eten oa suiker, zetmeel en stijfsel zorg dat deze produkten en de resten niet in de directe buurt zijn bestrijding.

Biologisch = Ze vangen met een doorgesneden beetje uitgeholde aardappel 's nachts in een open plastic zakje op de plaats zetten waar ze zitten 's morgens breng je de aardappel en de zilvervisjes in het dichtgeknoopte zakje naar buiten in de afvalbak.

Informeer ook nog even bij de buren of zij er ook last van hebben want ze gaan door de waterleidingen naar andere plaatsen. Dus als jij het gaat bestrijden en de buren hebben ze ook dan is het dweilen met de kraan open zal ik maar zeggen.

(overigens heb ik zelf hier ook ervaring mee GEHAD).

Toegevoegd na 31 minuten:
antwoord uit bijgevoegde link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de waterleiding?
dan moet je een speciaal bedrijf voor inhuren.
want je hele huis moet bespoten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dit iets.

http://www.ongediertewinkel.nl/index.php?cat_id=all&prod_id=651&page=1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/tegenwoordig-zilvervisjes-bestrijden.56128
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk een op deze site er staan van allerlei zilvervis-vallen op