Hoe verwijder ik schimmelvlekken uit mijn jasje?

Toegevoegd na 1 minuut:
het zijn grijze weer vlekken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je jasje niet is gemaakt van kookecht katoen, zoals theedoeken.

Gekleurde katoenen, linnen, wollen, zijden en synthetische stoffen dept u royaal met een oplossing van water met zout (5%) en spoelt u vervolgens na in een handwarm sopje.

Dus voor 100 ml water gebruik je 5 gram zout. Zorg ervoor dat de stof goed nat wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie hier een tip voor het verwijderen van schimmelvlekken uit kleding: http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/1265/schimmel-in-kleding

En hier staat er nog één http://www.huishoudplaza.nl/Vlekken/art/864/vochtplekken-en-schimmelvlekken-uit-textiel-verwijderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nat opgeborgen textiel dat niet de kans krijgt te kunnen drogen gaat schimmelen, waardoor zwart-grijze, zogenaamde weerplekken ontstaan.
HG vlekweg voor weerplekken in textiel is een effectief en veilig middel om verse weerplekken te verwijderen.

Het materiaal dient eerst goed vochtig gemaakt te worden met water. Bij kleine oppervlakken door middel van onderdompeling en bij grote oppervlakken, zoals bijvoorbeeld tenten, met een spons of plantenspuit. Los de inhoud van flesje A op in 5 liter water. Vervolgens het materiaal onderdompelen of met een spons behandelen. Na de inwerktijd, het materiaal goed uitspoelen met water tot de paarse kleur uit het spoelwater verdwenen is.

http://www.deonlinedrogist.nl/vlekweg-voor-weerplekken-textiel-p-18653.html