zelf doe ik het altijd met een brillo sponsje.
zool word weer lekker glad en schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als een strijkijzer plakkerig is en vuil aan de onderkant, dan moet je met een warm ijzer een paar keer over aluminiumfolie strijken. Dan gaat de aanslag weg.
Als de zool van het strijkijzer stroef is geworden, dan kan je 'm schoonmaken met azijn.
Amadea
13 jaar geleden
Of met een schuurpapier de strijkzool schoonmaken. Doe ik elke maand wel een keer. Even een schuurpapiertje over een blokje en afschuren. Paar tellen werk. Iedere keer toch weer die zwarte aanslag. Je raakt met de strijkzool een print. Of er zit iets synthetisch in kleding verwerkt. Vooral voor wit strijkgoed is een schone strijkzool belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb bij de blokker zo'n klein wit staafje gekocht (ziet er uit als een krijtje), als je daarmee langs je warme strijkijzer gaat (voorzichtig gaat wel druppen) vliegt alle viezigheid eraf.

Is hier ook speciaal voor bedoeld

Toegevoegd na 1 minuut:
meestal ben ik hem kwijt als ik hem zoek maar vandaag niet. ik heb nu een variant van HG en het heet gewoon: strijkboutreiniger
amigo
13 jaar geleden
Wrijf er met een kaars overheen daar wordt ie ook mooi schoon van .