Mijn kat heeft net overgegeven op het tapijt (met van die draadjes). Is mijn kat ziek? en hoe krijg ik het uit het tapijt?

Toegevoegd na 2 minuten:
Oeps, ik bedoel dat het kleed met draadjes is. De kots is lichtbruin, twee keer een kleine hoeveelheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

katten geven nogal makkelijk over, en vaak betreft het een haarbal die ze kwijt moeten.
vooralsnog zou ik er dus niet van uit gaan dat de kat ziek is.
je helpt je kat met de verwerking van haarballen door dagelijks wat soft malt pasta van gimpet bij het voer te geven.

het is zaak de kots zo snel mogelijk te verwijderen, voordat het uit gaat bijten door het maagzuur in de kots.
ik verwijder het meeste met flinke proppen keukenpapier, en maak het verder schoon met een sopje van biotex.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk een haarbal en die draadjes kan goed iets van gras zijn. Dat eten katten vaak om over te kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kat heeft even zijn maag geleegd omdat iets niet lekker zat. Is hij het weer kwijt. Hoeft hij niet ziek van te zijn hoor, t Zat gewoon niet lekker. Én dan lost hij het zo op.