Wat is het nut van een deksel op een wc pot?

ik gebruik hem nooit. (de deksel dus.)

Toegevoegd na 6 minuten:
ik kan morgen weer reageren!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Als je de WC doortrekt, dan komt er een wolk van bacterieën naar boven. De deksel houdt dit tegen. Deze wolk heet in het engels: Toilet Plume, google daar maar eens op. Het Discovery programma Time Warp heeft dit eens duidelijk in beeld gebracht, zie onderstaande link en op die pagna kies: Toilet Flush.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Wanneer er werkzaamheden aan de riolering plaatsvinden krijg je een brief thuis waarin staat dat je de deksel op de pot met doen en er een emmer water bovenop moet zetten. Omdat het nog wel eens kan spetteren tijdens het doorspuiten :-) Dat is 1 voorbeeld wanneer je de deksel wel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders vliegen de drollen je om de oren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het openlaten staat van de klep heb ik helaas slechte ervaringen, toen bij ons in de straat de riool verstopt was...
geen, buiten estetisch oogpunt. wellicht afgeleid van de beerput 2.0 die wel een deksel had voor de stank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste toiletbrillen zijn uitgerust met een deksel, dat een tweede plaat boven de bril is, zonder gat erin. Dit dient om de toiletpot af te schermen. Het doel hiervan is vooral dat het als vies ervaren gat in de wc-pot niet zichtbaar is, en soms om te voorkomen dat een hond uit de pot drinkt. Een ander doel is het omvormen van het toilet tot een stoel, wat vooral in kleine badkamers tot ruimtebesparing leidt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit alleen op de wc als ik moet kleien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stoel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wc (met dicht deksel) kun je als stoel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd als je een wc op de badkamer hebt, dan kun je hem als zitje gebruiken. multifunctioneel die dingen ;)
wij gebruiken de deksel wel, in de wc/douche om erop te zitten bij het afdrogen, of we leggen er spullen op zoals handdoeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Je kunt er op zitten, bijv. als je je teennagels knipt
- Het voorkomt, dat er dingen invallen
- Het ziet er 'strakker' en gezelliger uit
- Je kunt met kleedjes een knusse 'pluche'-badkamer maken, zodat het bijna een kamertje wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien om subtiele aanwijzingen te geven.....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik het deksel regelmatig.
als ik bleek in de pot heb staan inwerken, wil ik niet dat m'n katten ervan kunnen likken of zelfs drinken.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen ze dat dan anders wel??
Rieneke1
14 jaar geleden
jazeker, daar zijn gevallen van bekend.
dus zekerheid voor alles :)
Als je het toilet doorspoelt met het deksel omhoog, verspreidt zich een fijne mist van waterdruppels en bacteriën door de ruimte.. Ik spoel altijd door met de deksel erop..

Toegevoegd na 5 minuten:
met *het* deksel erop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij thuis heeft het deksel wel degelijk een functie. Bij de meeste toiletten zijn de muren voorzien van tegeltjes, bij mij dus niet. Wanneer de staand plassende heren wat sputteren vangt de deksel die op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan je makkelijker op de wc staan als je het peertje van de lamp moet vervagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk jij snapt m!
In de wereld van Feng Shui is het deksel bedoeld om ervoor te zorgen dat de goede energie niet je huis verlaat en de atmosfeer niet wordt verpest door de foute energie die uit het toilet komt.

Of het waar is? Tja, wie zal het zeggen. Ik heb mijn huis Feng Shui ingericht en doe altijd het deksel op de pot. En de atmosfeer in huis is prima.