Schoenpoets, impregneer of allebei?

Ik heb net weer alle schoenen gepoetst. Is het nu een goed idee om ze nu ook nog met een impregneermiddel te behandelen of beschermt het schoensmeer ook tegen vocht? En andersom, als je alleen met een spuitbus behandelt, wordt het leer/suede dan ook gevoed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik spuit na het poetsen altijd nog extra een impregneermiddel op de schoenen. Zo blijven ze langer beschermd tegen vuil en vocht.

Voor suede heb je speciale impregneer met voeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Schoenpoets zal een beetje beschermen tegen vuil en vocht, het is wat vettig maar impregneren na het poetsen is heel goed en kun je gewoon doen, doe ik ook en de schoenen worden echt beter vocht en vuil afstotend.