Hoe krijg je doffe marmeren vensterbanken (binnen) weer mooi helder en fris uitziend ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Even in de olie zetten. Je kunt hardsteenolie of teakolie gebruiken.

Als je een andere olie wilt gebruiken even goed nagaan of er geen zuur bestanddeel in zit. Marmer bestaat grotendeels uit kalk en dat lost op door zuur, waardoor het poreus wordt. Dit beschadigt het marmer onherstelbaar.

Om de juiste olie te vinden kun je het beste bij een vloerenspecialist een onderhoudsmiddel kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door te boenen met kleurloze boenwas. Je vensterbanken blinken als nieuw en ook de vlekken verminder je hiermee. Probeer het eens, ze zullen zeker veel mooier worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Dit wilde ik ook als advies geven,wij doen ze altijd me witte was.
met HG marmer wash and shine, een schoonmaak- en glans product in 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een sopje met een beetje zeep of afwasmiddel.
Gebruik nooit agressieve midelen op marmer! goed nat maken,met zacgt sponsje soppen en en met bv een theedoek drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een oplossing van gele was in terpentijn.
Dan blinken ze weer als vanouds.
Oud middeltje van vroeger.