Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op mijn rode leren bankstel zitten twee zwarte vlekken. Ze zijn groot en plakkerig. Hoe krijg ik ze weg zonder de bank te beschadigen?

De oorzaak van de vlekken is mij niet duidelijk. Ik heb een vaag vermoeden dat ze van binnenuit komen, door het leer heen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat idee omdat ik me niet kan herinneren dat er iets gemorst of gelekt is. Het is volgens mij geen inkt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

probeer wd-40 eens. even erop sprayen en met een ruw doekje af wrijven. ( een oud washandje zou perfect zijn) ik hoop dat je er wat aan heb. succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de wibra verkopen ze Dasty
dat is echt ontzettend goed spul
je moet dan wel de gele variant hebben
wij hebben er gisteren onze hele bank mee schoon gemaakt en alle vlekken zijn ervan af
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ik proberen, dank je wel!
ik denk niet dat je deze vlekken kunt weg krijgen,als je goed kijkt is het net alsof het leer afsterft op die plaats en een plakkerige plaats word,meestal op de plaats waar je veel met je haar tegen zit. Wij hebben onze lederen salon moeten weg doen daarvoor want je haar blijft er altijd aanplakken als je er tegen zit. We hebben alles geprobeerd maar niets hielp,hoe meer je er met van alles opzit hoe slechter,spijtig maar het is zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oma zegt het volgende over leren banken schoonmaken:

Gewoon met sopje van oudewetse Groene zeep, en hardnekkige vlekken met pure gr zeep op spons behandelen. Na"wassen"met schoon water
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bevriezen met vloeibare stikstof, kan je het er zo afkrabbelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding