Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De rubberen ring van mijn wasmachine moet hoognodig worden schoongemaakt. Kan ik deze er zelf uithalen en weer terugplaatsen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou het niet doen. De kans dat het niet lukt en dat je het misschien niet goed terug plaatst is groot.

De ring is helemaal toegankelijk, dus waarom zou je hem er uit halen. Je kunt hem ook zo schoonmaken.

Het beste is om de machine een keer te laten draaien op 95 graden, met wat soda. Na afloop neem je de rubbers nog af met een sopje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik geloof van wel.
ik hoor namelijk wel is van mensem dat ze datdoen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van hoe handig je bent is dit goed te doen.
Of jij een beetje handig bent en of je wasmachine een beetje toegankelijk is kan ik van hier niet beoordelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan wel, MAAR je haalt je wel enorm veel werk op je hals. Gewoon goed schoonmaken met een ontvettend niet aggressief schoonmaakmiddel zal afdoende zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Let wel op: als de ring erg oud is (kleine scheurtjes te zien) zal het niet goed lukken en is het verstandiger een nieuwe ring te halen (witgoedzaken, bouwmarkten etc.).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee daar moet je zelf niet aan beginnen ,want het is een rotklus.
Zelfs onze monteur heeft er een hekel aan.
Net wat Loenie zegt,er wordt tegenwoordig op te lage temperaturen gewassen.
Gewoon een paar keer een kookwas tussendoor draaien en een deel van het vuil zal oplossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het kan wel. Heb het zelf een keer gedaan. Eeen krere klus maar het is te doen. Als het een voorlader is moet je wel oppassen want je gelooft het niet er zit een betonnenring rond de opening van de deur aan de trommel vast en deze is verdomde scherp en je haalt er je handen makkelijk aan open. Maar waarom wil je de ring schoonmaken. Vanbinnen is hij echt niet erg vuil hoor en van buiten kan je gewoon met water schoon maken. Maar als hij kapot is zal je wel moeten en een nieuwe plaatsen is makkelijker dan de oude terug, want die is stug en stijver dan een nieuwe. Waar moet je wel op letten als je de kraag terug zet is dat hij precies recht zit en er mag geen spanning opzitten of plooien. Manchetten of kragen zijn te koop bij handyman of bij gelijksoortige onderdeel winkels. Als je er toch aan begint neem de tijd en heel erg veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding