Ik had op mijn matras vlekken, heb ik bleekmiddel gebruikt.Ik dacht dat 't geen kwaad kon.Maar nu zit er een witte vlek.Wat Nu?

Zoals in mijn vraag al staat dat ik bleekmiddel hebt gebruikt op mijn matras. Waardoor een witte vlek is ontstaan. Ik heb geprobeerd om eruit te wassen met water. Maar is niet gelukt. Nu weet ik echt niet wat ik moet doen? Ik ben bang dat het niet meer d'r uit kan. Ik heb die matras niet zolang. En 't was een dure matras. Ik zou heel erg op prijs stellen, als iemand aan mij kan advies geven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk de vlek vanuit een ander perspectief.
Als het matras zeer licht van kleur is, dan zou ik het niet bewerken. Een hoeslaken er omheen en voila.
U slaapt er niet minder om. Dure matrassen hebben zelfs een zomer en winterkant.
Laat de vlek geen obsessie worden en uw leven gaan beheersen. Misschien kunt u inspiratie op doen bij hen die spijkerbroeken bleken.
(bv allemaal wolkjes van bleek) Over 15 jaar kunt u er weer om lachen met uw nieuwe matras, maar pas op met bleek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Sxiopo, je zou er een plusje om verdienen, maar dat gaat helaas niet omdat het een 'reactie' is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede wijn behoeft geen krans.

Antwoorden (4)

Helaas... Bleekmiddel is een aggressief goedje. De chloor die er in zit heeft je matras nu ontdaan van de kleurstof. Dit ga je er niet meer uit krijgen. Het is geen kleur die erbij is gekomen, maar het uitbijten van de bestaande kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
werken met chloor is onomkeerbaar helaas. Wat je wel kan doen is een matrasbeschermer er omheen doen dan zie je er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleur is inderdaad weg door de blekende werking van het bleekmiddel. Het enige wat je nog kunt doen is héél voorzichtig met textielverf proberen weer kleur op de witte vlek aan te brengen. Wellicht met een spons of zo om een egale verdeling te krijgen. Ik zou het eerst uitproberen op een ander stuk stof, zowieso om te oefenen, maar ook om te kijken of het het gewenste effect heeft. Je kunt je ookk afvragen of je het maar voor lief moet nemen, en het zo laten. Per slot van rekening ligt er toch een laken op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of kijken of je een matrashoes kunt kopen, zijn voor de meeste maten wel verkrijgbaar en dan ziet je matras er weer als nieuw uit zonder dat je je aan die vlek hoeft te storen.