Ik heb net 2 spinnen opgezogen. Kruipen die straks mijn stofzuiger weer uit??!

Of is dat een fabel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moppie,dat doe ik ook.Ik zet dan ook nog de stang omhoog zodat ze eerst omhoog moeten kruipen.Grrrrrrr!Engerds
Amadea
13 jaar geleden
Lees maar op http://www.goeievraag.nl/vraag/gebeurt-spin-stofzuiger.14673
Cryofiel
13 jaar geleden
Uiterst nuttige dieren. Ik had bijna gezegd: doen geen vlieg kwaad, maar dat klopt in dit geval niet...   ;-) Vangen muggen en ander lastig gespuis. Goed dat ze er zijn. Ik vang ze altijd, als ze groot zijn met een glas. Dan een kartonnetje onder het glas schuiven, en het geheel naar buiten dragen, ver van het huis vandaan. Glas neerleggen, kartonnetje weghalen, en kijken hoe de spin zijn vrijheid tegemoet kuiert. Leven en laten leven. Geen kwaad doen als het niet nodig is, zeker niet tegen zulke onschuldige en nuttige schepsels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryofiel: Ik kan je reactie hier geen plus geven, maar anders had ik het het gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moppie1982: Whaha :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten die spinnen dan maar nuttig zijn buitenshuis. Kom ik ze binnen tegen dan gaan ze eraan. Net als wespen, vliegen, muggen en ander gespuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had ik cavias. Als ik dan een spin opzoog, zoog ik er caviavoer achteraan zodat de spin getorpedeerd werd. Ik zuig trouwens ook vaak vliegen op. Die hoor ik niet meer brommen als ik de stofzuiger uitzet. Ik zou zeggen...Nadat je de spin hebt opgezogen, nog ff een extra rondje stofzuigen door je huis voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Sjorsje1980: lol, ja ik denk idd ook dat dat helpt :P
Wel balen als je net klaar bent en je dan pas de spin aantreft.

Antwoorden (4)

spinnen kunnen niet tegen de zuigkracht van stofzuiger op, die komen echt niet terug, die worden lijk
anneliez
13 jaar geleden
Dat zal ook een beetje aan de stofzuiger liggen, een handstofzuigertje zal een spin vast wel overleven. En is het zo'n grote zwarte ben ik bang dat deze het ook wel zal overleven maar zoals een hooiwagen zal door de turbelentie toch echt wel doodgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die komen in het donker terug tot leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha vraag ik me ook altijd af!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps voordat dit naar de reacties wordt verplaats even snel een antwoord geven ;) Het ligt aan de zuigkracht van de stofzuiger en de hoeveelheid zooi waarin de spin in terecht komt. Tevens als je stofuiger ook water op kan zuigen zou ik dat zeker even doen!