Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke weckringen gaan het langste mee?

Ik heb rode weckringen in gebruik die al 40 jaar oud zijn, en die zijn nog prima. Heb er ook waar na een jaar al scheurtjes in zitten of die spontaan afbreken als je er te hard aan trekt. Er bestaan rubberen en siliconen ringen, mar hoe je het verschil kunt zien? Kortom: welke moet ik kopen die dan ook een paar jaar meegaan?

4 maanden geleden
Pommerd
4 maanden geleden
Volgens mij geef je zelf het antwoord al, de rode ringen die je hebt gaan al 40 jaar mee en zijn nog goed. Die moet je dus weer hebben en ik vermoed dat die van rubber zijn, maar vergelijk de ringen die je hebt met de ringen die je wil kopen en dan koop je waarschijnlijk de beste.
KleinDuimpje
4 maanden geleden
Alleen ringen gebruiken van 100% natuurlijk rubber (latex). Bijvoorbeeld van het merk Weck.
Deze gaan jaren mee.
En, licht heeft invloed op het rubber.
Bewaar de ringen op een donkere plaats. Gevulde potten idem. Desnoods een doek over de pot leggen.
Edraket
4 maanden geleden
Dat er in dit land nog mensen zijn die Wecken...
x
Dit betekent voor mij, dat nog niet alles in onze cultuur is verloren gegaan....
x
Gelukkig...
Maar helaas is het de achterhoede...
Vaughn
4 maanden geleden
@edraket "Dat er in dit land nog mensen zijn die Wecken..." Jonnie Boer, was niet de minste michelin-ster chef in dit land, en die weckte alles wat los en vast zat, dat was een ware weckmeester, weet je waarom? Vooral om de smaak!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing