Wasmachine pakt geen wasverzachter,bakje schoon gemaakt filter ook en staat waterpas?

een jaar geleden
2K
Inekez1
een jaar geleden
Welk wasprogramma gebruik je? Mijn machine pakt alleen wasverzachter (of spoelt gewoon water door dat bakje als ik er geen wasverzachter in heb) bij het programma voor katoenwas en het gewone wasprogramma op de lange stand. Bij extra kort programma, wolwas, delicaat en 30-graden-opfris-programma wordt geen wasverzachter gebruikt. Probeer een ander wasprogramma of kijk in de handleiding van je wasmachine (ook online te vinden als je geen boekje meer hebt) welke programma keuzes je moet maken voor wasverzachter.

Antwoorden (2)

Waterdruk op de wasmachine is onvoldoende.
Controleer of de inlaatfilters verstopt zijn. Als de waterdruk die op de wasmachine staat onvoldoende is, loopt de wasverzachter niet door.

1. Om de filters te controleren, draai je de waterkraan dicht.
2. Verwijder de slangen voor koud en warm water, aan de achterkant van de wasmachine

3. Controleer de wateraanvoerslangen op knikken en te krappe bochten.
4. Gebruik een punt-tang of ander geschikt gereedschap om de filters te verwijderen. Reinig de filters en zet ze weer op hun plaats. Sluit tenslotte de slangen weer aan.

Het vuilfilter controleren en reinigen(klepje rechtsonder aan de voorkant van de wasmachine.)
fremar
een jaar geleden
Het is mogelijk dat de wasmachine verstopt is. Controleer of er geen resten van wasverzachter of andere vuildeeltjes in de leidingen zitten. Als dat het geval is, kun je de leidingen schoonmaken met een sopje. Als dat niet helpt, kan het zijn dat de wasmachine niet waterpas staat. Controleer of de wasmachine goed staat en pas de voetjes aan als dat nodig is.
10 maanden geleden