Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag men lange snoeren die voor een chaos zorgen met een elastiekje samenbinden?

Onze woonkamerhoek wordt ontsierd door een chaos van krioelende snoeren en snoertjes. Met elastiekjes om de snoeren probeer ik wat orde te scheppen. Mag dat? Is er een alternatief? Wat opvalt is dat de ene transformator warm is en de ander niet. Is dat normaal? Uiteraard wil ik niet dat hier vuur ontstaat!

Picture for question
6 maanden geleden
jc54
6 maanden geleden
Op deze manier worden heel veel kabels weggebonden. Waar je op moet letten, is dat die rolletjes veel stof aan trekken, dus regelmatig stofzuigen.........En dat de ene transformator warmer wordt dan de andere, is heel normaal. Niet elke transformator levert contant dezelfde stroom. Hoe meer stroom er door gaat, hoe meer warmte-ontwikkeling (Bij gelijkwaardige transformatoren).
tinus1969
6 maanden geleden
Ik zou geen elektra kabels samenbinden, alleen data/telecom kabels.
Thecis
6 maanden geleden
Het is laag voltage en amperage. Het samenbinden van elektrakabels bij deze zal geen probleem geven.
Oswald
5 maanden geleden
Wel is het zo dat je geen oude transformator moet gebruiken zonder overbelastings-beveiliging.
De draadjes worden anders echt rood gloeiend.
alexis
5 maanden geleden
Hoe herkent men een transformator zonder overbelasting-beveiliging?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing