Kan je geconcentreerde soda opzuigen met de stofzuiger?

Ik heb een fles soda laten vallen. Precies op de dop en paf! Hele vloer onder. Ik heb geen stoffer en blik. Kan ik het opzuigen? Ik heb wel eens gehoord dat er poeder is dat een stofzuiger kan laten ontploffen en ik weet niet meer wat voor poeder dat nu was. Alleen dat het een schoonmaak middel is.

9 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik strooi weleens soda uit zo'n doorzichtig plastic pakje op de grond en zuig die Dat geeft een frisse geur in huis als je gaat stofzuigen. Dat is een tip die ik ooit op internet heb gelezen. Ik heb hierdoor nooit problemen gehad.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik gebruik meestal van die geurstokjes voor de stofzuiger. Die blauwe staafjes. Zijn er speciaal voor bedoeld. Heb ik een tijd terug een aantal pakjes van gekocht. De Action had ze toen. 12 stuks voor €0,50. Dat werkt ook goed. Met soda nooit geprobeerd eigenlijk. Maar het opzuigen is in ieder geval gelukt.

Het beste antwoord

soda is geen poeder, niet zoals jij het bedoelt tenminste. Het zijn kristallen. Volgens mij kun je die prima opzuigen, Ik vermoed dat jij aan stofexplosie denkt dat ontstaat als er een bepaalde hoeveelheid fijn stof in de lucht zit
anneliez
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nee ik heb echt een keer gehoord dat bij iemand een stofzuiger ontploft is door het opzuigen van een poeder soort. Het was een schoonmaak middel. Misschien wel waspoeder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een stofexplosie kan bij heel veel soorten stof of poeder.
Bijvoorbeeld meel, hout stof, ijzerstof.
Waspoeder zal vast ook kunnen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stofexplosie Dit is makkelijk te testen:
gooi buiten een klein beetje in een kleine vlam (kaars) http://www.eurekas.be/SITES/viewSite/default.asp?prjct_ID=37539&home=1
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dan probeer ik het wel op te zuigen met oma's stofzuiger (die ene die het afzagen van de marmer composiet vensterbank heeft overleefd)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor het antwoord trouwens, soda brand niet, ook niet in poedervorm en met die wonderstofzuiger moet het zeker lukken. :-)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja idd ging prima haha. Als oma gezien had wat er allemaal al met die stofzuiger gedaan is rolde ze om in haar graf.

Andere antwoorden (1)

Dat kan. Ik doe het altijd op mijn stoffen bank strooien en daarna laten opzuigen met de stofzuiger. Dat zorgt erovoor dat het frisser wordt en vuil weg is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ijsthee, gewoon droog over de stof? Worden vlekken en vuil dan echt minder? Hoe lang laat je de soda inwerken?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik doe het regelmatig in mijn stinkende zweetvoet schoenen. 'S avonds erin volgende ochtend eruit. Stank weg. Voor vlekken weet ik niet maar droog in schoenen strooien werkt in ieder geval tegen de stank.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Werkt ook prima over een niet meer frisse matras. Erop strooien, dagje laten liggen en daarna opzuigen.