Wat is alpacca voor materiaal? En hoe houd ik het mooi?

Op de achterkant van mijn theelepeltjes staat alpacca , ze wordenerg vies wat kan ik doen?

12 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik maar denken dat je het over lama-wol had, haha

Het beste antwoord

Alpacca bevat in het geheel geen zilver. Het bestaat namelijk uit een legering van koper met nikkel en zink maar heeft een groot nadeel; het vertoont snel aanslag waardoor het dagelijks gepoetst dient te worden.

Je kunt je theelepeltjes eens in de week met een schuursponsje even opschuren tijdens het vaten doen. Dat doe ik al jaren. De aanslag is dat meteen weg en het slijt er niet van.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

alpaca: naam van de groep legeringen, die koper, nikkel en zink bevatten, vooral gebruikt voor tafelgerei, o.a. argentaan, nieuwzilver.
Omdat het in jouw geval misschien om nieuwzilver gaat, zou je kunnen proberen de lepeltjes weer mooi te krijgen met zilverpoets (Silvo).