Hoe krijg ik wijnflessen goed schoon?

Met de hogedrukspuit vliegt het etiket er wel af, maar er blijft een hardnekkig laagje lijm achter op de fles. Welk schoonmaak- of oplosmiddel kan ik daarvoor gebruiken?

8 maanden geleden
ronron1212
8 maanden geleden
spiritus wil wel helpen
teusvh
8 maanden geleden
Dank je. Ga ik proberen.
tinus1969
8 maanden geleden
Inweken en schrobben met een sponsje?
jc54
8 maanden geleden
Meestal goed resultaat met wasbenzine.
Thecis
8 maanden geleden
Aceton kan je ook gebruiken.
anneliez
8 maanden geleden
En anders: probeer de gele dasty van de Wibra

Antwoorden (1)

JC54 gaf het al als reactie (maar het is eigenlijk een antwoord): Lijm van etiketten kun je er goed afkrijgen met wasbenzine en eventueel een schuursponsje. Wat ik zelf ook doe: een restje vet wat overblijft na bijv. vlees bakken (olie en/of margarine) doe ik in een potje in de koelkast. Daarmee kun je lijmresten goed wegpoetsen (en het is gratis, en minder milieubelastend dan wasbenzine), met een oud doekje, eventueel een schuursponsje. Met de andere middelen uit de reacties heb ik geen ervaring.
8 maanden geleden