Hoe krijg je de geur van ontlasting uit ondergoed?

We zijn bezig met zindelijkheidstraining, maar er gebeuren nog wel eens ongelukjes. Hoe krijg ik het beste de geur van ontlasting uit ondergoed?

Ik spoel het eerst uit onder de kraan, dat alles er uit is. Dan laat ik het vaak even weken in de Biotex, en daarna gaat het in de wasmachine op 40 graden.
Het ondergoed is schoon, maar de geur blijft er in hangen, en als ik iets anders tegelijkertijd was stinkt het ook.
Het gaat om gekleurde kinderboxershorts.

10 maanden geleden
2.8K
Vortexxx
10 maanden geleden
Als ik exact jouw vraag invul bij Google dan is het algemene antwoord minstens 45 minuten laten weken, maar liever de hele nacht, en daarna heet wassen, ik denk dat voor de zindelijkheidstraining geen lingerie wordt gebruikt dus dat kan makkelijk op 60°C of zelf 90°C Geen dank.
Ritsuka
10 maanden geleden
Het zijn gewoon goedkope boxershorts

Antwoorden (1)

Leuk is iets anders maar als het toch gebeurt dat er ontlasting op kledij terechtkomt wil je dit zo snel mogelijk verwijderen. Eerst spoel je de ontlasting zo veel mogelijk rechtstreeks in het toilet af. Vervolgens week je met een biologisch inweekmiddel, maak er een papje van en kneed het goed in de stof. Dat weken mag gerust een hele dag duren, wel regelmatig de kleding in het water heen en weer bewegen zodat alles gelijkmatig schoon wordt. Daarna met andere witte was in de machine op 90°.

Eventueel kun je de stof nabehandelen met waterstofperoxide en zonlicht.
fremar
10 maanden geleden
Ritsuka
10 maanden geleden
maar de boxershorts zijn niet wit
fremar
10 maanden geleden
staat niet in de vraagstelling...goedkope...gewoon vervangen dan met allerlei producten op te zitten
fremar
10 maanden geleden
je moet minstens op 60° wassen om de geurbacteriën te doden
ronron1212
10 maanden geleden
90 en 95 graden refereren aan de kookwas, de heetste stand van je wasmachine (of ouderwets het wasgoed aan de kook brengen in een pan op het gasfornuis). Dit kom je zelden tegen, meestal alleen op het wasetiket van schoonmaakdoeken, dweilen en witte (tafel)lakens. 60 graden is genoeg @fremar
Ritsuka
10 maanden geleden
kijk, 60 graden wassen, die regel info heb ik wat aan.
Ritsuka
10 maanden geleden
'gewoon vervangen' ik ga niet dagelijks nieuwe onderbroeken kopen.