Waarheen met het vuile water van een poetsrobot?

Ik heb een poetsrobot die stofzuigt maar ook een natte functie heeft. Het vuile water (met haren, kruimels,...) wordt in een tankje opgeslagen in het toestel, en moet na elke schoonmaakbeurt gereinigd worden. Giet ik het door de wc, maar is dat wel ok voor septische put? Ik gebruik geen zeep, dus dat kan al geen kwaad. Giet ik het door de gootsteen, maar zal dat niet mijn leidingen verstoppen?
Het gaat om maximum zo'n halve liter water, laat ons zeggen 2x/week.

een jaar geleden
1.1K
tinus1969
een jaar geleden
Voor de duidelijkheid: je hebt geen rioolaansluiting? Maar een eigen septic tank?
KVKM
een jaar geleden
We hebben in België een septische put die aangesloten is op de riolering. Wat vloeibaar is loopt door naar de riolering, wat vast is bezinkt in de septische put en wordt door het biologische proces deels vloeibaar.

Antwoorden (1)

Heb je een tuin: giet het water onder de struiken. Vogels en andere beestjes zullen er met de haren vandoor gaan om een nestje te bouwen.

Geen tuin: water met weinig of korte haren: gewoon in de wc.
Veel haren of lange haren: giet het water even door een vergiet in een emmer en daarna in de wc. De emmer en vergiet gebruik je dan alleen voor het vieze water van de vloer. In de keuken gebruik je een ander vergiet.
een jaar geleden