Op google is zoveel te vinden...
Hoe wordt amberblokje gemaakt?
De blokjes zijn gemaakt uit onder andere natuurlijke barnsteenhars en essentiële oliën. Barnsteen is de versteende hars van de Pinus Succinifera en de amberolie wordt gewonnen door droge destillatie van deze fossiele hars. De amberblokjes worden in Marokko op een ambachtelijke wijze gemaakt.
Hoe lang blijft een amberblokje ruiken?
De geur van de amberblokjes blijft lang behouden, ongeveer een jaar. Mocht na een tijdje de geur iets minder worden, schraap datn met een mesje of rasp wat van het blokje af, dan gaat het weer opnieuw geuren. Het schraapsel niet weggooien!
Welke geuren amberblokjes zijn er?
De geur van de amberblokjes is namelijk heel aangenaam en warm. De ingrediënten bestaan vaak uit musk, vanille, roos en amber. Omdat de blokjes vaak met de hand worden gemaakt, kunnen de formaten wat van elkaar afwijken. Je kunt de amberblokjes als huisparfum praktisch overal inzetten.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden