Hoe krijg ik er opgedroogde anti kalk van mijn tegels. Wat ik ook heb gebruikt ik krijg het er niet van af. Is zoutzuur een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
luna400
13 jaar geleden
ik gebruik altijd dat hg sanitair er sta op dat het voor schimmel is maar ontkalkt ook goed

Antwoorden (5)

ik gebruik altijd viakalk. Volgens mij kan je die bij elke super kopen. Ff laten inweken en daarna met een doekje eroverheen gaan weer ff laten zitten en na een paar uur afspoelen. Ziet het er weer shiny uit:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede kennis van mij heeft hiervoor op Internet v/d Pluym Antikalk Nagelolie besteld en is van alle problemen af. Mogelijk eens bij de betere drogist vragen en anders - nét als mijn kennis deed- via Internet bestellen:

http://www.drogisterij.net/index.php?mode=produktinfo&artnr=722494&partnercode=259&utm_source=tradetracker&utm_medium=Affiliatie&utm_campaign=tradetracker

Sterkte er mee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, met (verdunde) zoutzuur krijg je het zeker weg.
is gewoon verkrijgbaar bij de gamma/karwei/hornbach en andere kluszaken en ontkalkt als een dolle!

Let wel op als je ermee werkt, handschoenen aan en pas op met je kranen/chroom ed.
Voor badkamermuren,toiletten en hardnekkige kalkaanslag werkt het echter perfect!

Het is ook nog eens goedkoop in vergelijking met cillitbang, antikal,harpic max en al die andere nieuwe middelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met gebakken tegels zou dat moeten lukken maar ik zou die methode niet toepassen op natuurtegels want dan ga je ze invreten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaat het om het produkt anti kalk
dan is het raadzaam omdit niet met andere bleekmiddelen of reinigingsmiddelen schoon te maken
vaak is phosphorzuur of of andere acides onderdeel van de samenstelling hiervan dit kan reactie veroorzaken met andere schoonmaak producten