Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik er opgedroogde anti kalk van mijn tegels. Wat ik ook heb gebruikt ik krijg het er niet van af. Is zoutzuur een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
luna400
13 jaar geleden
ik gebruik altijd dat hg sanitair er sta op dat het voor schimmel is maar ontkalkt ook goed

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

ik gebruik altijd viakalk. Volgens mij kan je die bij elke super kopen. Ff laten inweken en daarna met een doekje eroverheen gaan weer ff laten zitten en na een paar uur afspoelen. Ziet het er weer shiny uit:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede kennis van mij heeft hiervoor op Internet v/d Pluym Antikalk Nagelolie besteld en is van alle problemen af. Mogelijk eens bij de betere drogist vragen en anders - nét als mijn kennis deed- via Internet bestellen:

http://www.drogisterij.net/index.php?mode=produktinfo&artnr=722494&partnercode=259&utm_source=tradetracker&utm_medium=Affiliatie&utm_campaign=tradetracker

Sterkte er mee !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, met (verdunde) zoutzuur krijg je het zeker weg.
is gewoon verkrijgbaar bij de gamma/karwei/hornbach en andere kluszaken en ontkalkt als een dolle!

Let wel op als je ermee werkt, handschoenen aan en pas op met je kranen/chroom ed.
Voor badkamermuren,toiletten en hardnekkige kalkaanslag werkt het echter perfect!

Het is ook nog eens goedkoop in vergelijking met cillitbang, antikal,harpic max en al die andere nieuwe middelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met gebakken tegels zou dat moeten lukken maar ik zou die methode niet toepassen op natuurtegels want dan ga je ze invreten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaat het om het produkt anti kalk
dan is het raadzaam omdit niet met andere bleekmiddelen of reinigingsmiddelen schoon te maken
vaak is phosphorzuur of of andere acides onderdeel van de samenstelling hiervan dit kan reactie veroorzaken met andere schoonmaak producten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding