•Deze vlek is op een tafel goed te verwijderen door een mengsel te maken van sigaren as en een paar druppels olie. Dan met een kurk, het mengsel rond draaien over de vlek. Dit even laten intrekken en afnemen met een vochtige doek
• Watervlekken op hout worden verwijderd door met een doek en koperpoets over de kring te wrijven
• Vlekken in eiken meubelen worden verwijderd door met een dikke oplossing van witte was en terpentijnolie te behandelen. Als laatste even met een wollen lap na wrijven.

Meer lezen: http://www.poetsadvies.nl/vlekkengids/w/waterkringen#ixzz1pfBKgQX

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een tip: Zet de warme fohn erop, de kring verdwijnt dan als sneeuw voor de zon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Insmeren met olie of boenwas. Dan verdwijnt het een eind.
En in extreme gevallen: Schuren en beitsen.
12 jaar geleden
Wat je zou kunnen proberen is,sigaretten as,en een kurk.
Strooi de as van een sigaret op de kring,en wrijf het met de kurk in rond draaiende bewegingen ,dan evt olie er overheen,en dan moet het gepiept zijn.Geen 100% garantie maar het proberen waard.Bij ons is het gelukt.
Suc6
12 jaar geleden
Maak een papje van een deel spiritus en een deel slaolie in een bakje en wrijf dat met een oude kurk op de vlekken of kringen. Laat het even intrekken en het hout ziet er uit als nieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is mij vaker gelukt met boenwas die ik dan eerst heb verwarmd , vloeibaar geworden en dan overdadig insmeren, wie weet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer de kringen in met boter en laat het een tijdje intrekken .
En dan zijn de waterkringen weg .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van HG heb je speciaal spul voor die kringen.
Werkt echt super.
Succes