ik heb een bosch wasmachine WFL 141 a en heb in al mij nieuwe bloejes kleine gaatjes help !!!!

het ontstaat echt in de wasmachien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (8)

Waarschijnlijk zit er iets scherps in de trommel. Een spijkertje of een punaise, of een speld. Helemaal goed met de hand rondvoelen of je het vind. Andere stoffen zijn sterker en overleven het spijkertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk en voel even met je hand aan de binnenkant van de trommel.
Het kan zijn dat er kleine braampjes van metaal aan de binnenkant zitten.
Ook een losgeschoten beugeltje van een bh wat vast zit in de gaatjes zou kunnen.
Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt bij mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je een nieuwe keuken met een nieuw aanrechtblad.
Daar sta je tijdens het koken en afwassen tegenaan en dat wil nog weleens slijtage veroorzaken.
Doe je de spullen dan in de wasmachine dan vallen er gaatjes in.

Toegevoegd na 46 seconden:
Vaak is de rand van het blad dan te grof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb t meestal als ik een t shirt in de spijkerbroek draag met een riem altijd gaatjes in me shirtje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zie je maar weer, het komt niet altijd van de wasmachine, bij mijn schoonmoeder kwam het door de droogtrommel.
De punten van de kragen gingen door de gaatjes van de trommel en zo kwamen ze langs de motor.
Koop een paar waszakjes, bij o.a. Zeeman en Hema te koop, en stop spullen waar echt niks mee mag gebeuren hierin voor je ze in de wasmachine doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat er iets in de wasmachine zit iets scherps voel even aan de binnenkant en bel een monteur en laat die er ook even naar kijken en ga naar de winkel als je er nog garantie op hebt zitten en ruil hem in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kan doen is met een oude panty over je hand door de trommel gaan. Waarschijnlijk is er een gaatje in de trommel waar het randje niet naar beneden staat maar naar buiten waardoor je was beschadigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een niet oude wasmachine hebt, zit daar een z.g.n. softwash trommel in en deze heeft geen scherpe gaatjes.

Ik heb het zelf ook wel eens gehad met een T shirt, dit komt dan door de riemen die ik draag, slijtplekjes en dat worden gaatjes na het wassen. De gaatjes vallen voordien niet op of zijn niet geheel door.
Ik heb dit al eens gehad na één keer dragen en wassen.
Vaak is de riem de boos doener!

Wanneer het bij jou niet het geval is en het alleen om deze ene keer gaat, er geen scherpe voorwerpen in je trommel zitten, er mee naar de winkel gaan.

In je vraag lees ik;' Al mijn nieuwe bloesjes', meer dus,
dan een monteur laten komen voor de wasmachine wanneer er geen scherpe voorwerpen zijn en je geen riemen draagt of wanneer het niet op plekken zit waar je een riem draagt en het in ander wasgoed ook voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op de site van Kassa, het consumentenprogramma van de Vara. Daar staat ook een hele lijst met dit probleem. Zelf heb ik er ook last van. Wij hebben een Miele softtronic. Het is meestal in katoen, en de gaatjes zitten dicht bij elkaar, een soort patroon vormend. Wat de oplossing is weet ik ook niet; je kunt nu eenmaal niet alles in waszakjes gaan stoppen. Ik voel helemaal niets ruws aan de trommel, geen uitsteeksels o.i.d.