Moet je de pods doormidden knippen?

De verkoper die de nieuwe machine leverde had kritiek op de pods van Ariel die zouden veel te veel vloeistof bevatten dus doormidden knippen en de helft doseren. Liever nog gewoon waspoeder gebruiken.

2 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
2 jaar geleden
Hoe wil je zo'n halve pod bewaren? En hoe voorkom je dat alles overal heen spuit/lekt?
Utrecht
2 jaar geleden
Wat maakt zo'n verkoper ineens expert?
Hoeveel ml wasmiddel zit er in zo'n pod en hoe verhoud zich dat tot het doseringsadvies van een wasmiddel?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Nou niet alleen de verkoper kan ik gelijk geven, ook de monteur die hier is geweest.
Het omhulsel lost vaak niet helemaal op en kunnen de pompen van wasmachines en vaatwassers die soortgelijk oplosbare tabletten gebruiken verstoppen wat ook bij ons het geval was,
Volgens de monteur lijkt het allemaal zo mooi maar is het niet, de machines worden niet heet genoeg om de omhulsels op te lossen.
Sindsdien gebruiken we los poeder in de wasmachine en een tablet voor de vaatwasser zonder een zelfoplossend omhulsel.

Antwoorden (1)

Nee, pods moet je nooit doormidden knippen. Ze bevatten sterk geconcentreerd wasmiddel dat je ook beter niet op je huid krijgt. Als je regelmatig wast met een halfvolle trommel, waardoor zo'n pod inderdaad veel meer wasmiddel bevat dan nodig is, kun je beter gebruik maken van gewoon poeder of vloeibaar wasmiddel uit een fles. Dat kun je eenvoudig doseren afhankelijk van de hoeveelheid was, de soort was en hoe vuil het is.

Ariel pods zijn gemaakt voor een volle trommel was, gemiddeld 7 kilo. Bovendien zijn ze bedoeld voor een normaal wasprogramma, zeker als je de 2-in-1 of 3-in-1 pods gebruikt waar ook wasverzachter in zit. Heb je minder was, fijne was, of was die niet echt vies is maar alleen even opgefrist moet worden, dan kun je beter gebruik maken van een speciaal (kort of eco) wasprogramma voor weinig en/of niet-vieze was. Zo'n programma gebruikt minder water en elektriciteit en/of is veel sneller klaar. Helemaal niet handig als zo'n pod die bedoeld is voor veel water en een lang programma dan in je trommel zit.
Toegevoegd op 01 november 2021 16:02: bron