Vekken op de parketvloer hoe verwijder je die?

Een kamerplant (calla) maakt kleverige druppels die dan vanaf de blad einde op de parketvloer zijn gevallen, deze vlekken zijn niet met warm water of met een schoonmaakmiddel te verwijderen, Hoe zijn deze vlekken te verwijderen zonder dat de laklaag van het parket aangetast wordt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een vod met kleurloze lampenolie zal dit wel oplossen.
Voorzichtig wrijven met een vod die doordrenkt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou het misschien heel voorzichtig met een druppeltje wasbenzine of terpentine op een doekje kunnen proberen. Test het wel eerst even uit op een onopvallende plaats (of een plaats waar gewoonlijk iets staat, misschien de ruimte onder de pot van de calla?). Misschien heb je nog ergens een reserve vloerdeel liggen? Daar kun je het dan ook op proberen. Werkt dit niet, dan zou ik morgen de firma waar je de vloer aangeschaft hebt even opbellen en de situatie uitleggen. Zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer het met Driehoek groene zeep en daarna met bijenwas.
Hielp bij mij perfect