Hoe haal ik het beste een kotsgeur van het balkon?

Tijdens een gezellig feestje liep er iemand even het balkon op voor een luchtje... Helaas kon diegene de drank op dat moment niet meer binnen houden. Plas braaksel midden op het balkon... Gelijk emmers water eroverheen en zoveel mogelijk via de afvoer geprobeerd weg te werken, maar sindsdien stinkt het hele balkon verschrikkelijk naar braaksel.
Het balkon is een soort beton, ik denk poreus materiaal, waardoor de stank waarschijnlijk ingetrokken is. Heb al lopen schrobben met allerlei schoonmaakmiddelen maar de stank wordt er alleen maar erger op.
Iemand alsjeblieft een gouden tip?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://mamasjungle.nl/irritante-luchtjes-uit-huis-verwijderen-milieuvriendelijk/
Pieterke
3 jaar geleden
Kijk hier even: https://www.keusschoonmaak.nl/vlekkentips/braaksel-verwijderen/
ronron1212
3 jaar geleden
Bleekwater

Antwoorden (2)

Doe een halve fles bleekwater (beste is glorix eucalyptus, vanwege de eigen fijne geur) in een emmer warm water en schrob de vloer van het balkon. Laat het enkele uren nat en spoel het niet te snel weg met gewoon water. De bleek moet even kunnen werken en de eucalyptusgeur kan in de beton trekken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een middel met enzymen werkt in dit geval het beste. Nu kan je dure producten kopen, maar een emmer met een sopje van heet water en Bio-Tex groen volstaat ook. Niet meteen wegbezemen, maar een paar uur in laten trekken. Mogelijk moet je deze behandeling nog eenmalig herhalen, maar dan is je probleem zeker opgelost. Te koop in iedere supermarkt, bij de wasmiddelen.
Rieneke1