Hoe krijg ik die groene grasvlekken uit de kleding van mijn kinderen? In de wasmachine op 60 graden wordt het niet schoon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.2K

Het beste antwoord

Je zult het niet geloven..... maar leg je wasgoed met de vlekken op het gras en laat het een nachtje liggen.

Het werkt echt, ik geloofde mijn ogen niet, maar het gras neemt de groene vlekken weer op. Spijkerbroek met 'groene knieen' met de vlek-kant op het gras gelegd, een dag later zijn de vlekken echt weg.
Ik weet niet hoe het werkt, en het klinkt echt ongeloofelijk maar......... het werkt.

succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Voor het wassen ff wat gewoon afwasmiddel op de vlekken spuiten en even in laten trekken
Dan gewoon net als anders wassen
Hopelijk helpt het, hier gebruik ik het vaker voor allerlei vlekken.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb soms heel vervelende vlekken in mijn koksbuis, thuis smeer ik er wat ossengalzeep erop, even boenen en de wasmachine in. Werkt altijd, zelfs vreselijke bramenvlekken en paprikavlekken verdwijnen. Als het niet direct de wasmachine in kan zet ik de vuile, met ossengal voorbewerkte jasje in een sop totdat de wasmachine gaat draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met drie zoons heb ik vaak grasvlekken moeten verwijderen. Ik deed het altijd zo: Grasvlekken insmeren met groene zeep, in laten trekken en daarna gewoon in de machine uitwassen.

Voor meer tips: http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Grasvlekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is afwasmiddel met citroen al voldoende. Even insmeren, laten weken en dan in de wasmachine. Ik heb het ook vaak weggekregen door er Glassex op te spuiten,
klinkt gek, maar het helpt vaak wel. Eerst weken in Biotex inweekmiddel, helpt ook en ook helpt het om de vlekken met water, ammoniak en citroensapmengsel te bewerken.Wat ook altijd goed helpt is vloeibare zeep of ossengalzeep erop te smeren, even weken en met een borstel te bewerken. Daarna in de wasmachine en weg is de vlek.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de Glassex tip!
Met shampoo insmeren even wrijven en weg is het meestal. Daarna goed uitspoelen.
Dit heb ik geleerd in een vakantie toen mijn kids nog klein waren en ik geen wasmiddel bij me had. Sinds die tijd smeer ik bijna elke vlek weg met shampoo, goedkoop en je hebt het altijd in huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip. De volgende was ga ik met shampoo proberen!
Mijn zoon voebalt en komt altijd met groene vlekken thuis.
Ik spuit er shout op en laat het even inwerken, soms ook wel een dag, totdat de volgende broek komt, daarna in de wasmachine en alles is er uit.

Toegevoegd na 23 uur:
Nog even belangrijk; Dan hoef je niet eens op 60 graden te wassen, met 40 graden verdwijnt het ook! Succes in iedergeval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even reclame maken :

" hoe krijg ik nou die groene grasvlekken eruit !?? "

" geen probleem , met Vanish oxi action haal je het zo weg !"

Vanish , vertrouw roze ...vergeet vlekken!

Ken je die reclame niet !?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inwrijven met ossengal of groene zeep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon! Met Ariel, serieus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een nachtje in de vanish zetten. helpt echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Zweden en heb jaren geleden ooit eens Vanish Oxy Action geprobeerd (toen ik nog in NL woonde). Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk was, want die vlek was niet weg. In Zweden kom ik het bijna niet tegen, maar als ik het tegen kom, zal ik het toch nog eens proberen. Bedankt voor de tip!