Waarom stinkt me mokken & glazen zo?

Ik heb geen afwasmachine en doe dus de vaat in de gootsteen met warm/heet water en afwasmiddel.

Elke keer als ik mijn glazen & mokken op ze kop zet op het aanrecht stinken ze heel erg wanneer ik ze later rechtop zet.

De stank gaat weg als ik het wegspoel met water. Warm of koud of heet maakt niks uit.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.6K
Amadea
3 jaar geleden
Zet ze niet op de kop maar droog ze meteen af.
ronron1212
3 jaar geleden
Welk afwasmiddel gebruik je dan?
Pieterke
3 jaar geleden
Koop een afdruiprek met zo'n blad er onder en zet e.e.a. daar op of droog gelijk af.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Waarom stinken de glazen zo? Als je het glas op zn kop zet, op een vlakke ondergrond... kan de lucht in het glas onvoldoende of niet circuleren... als je daarbij nog onvoldoende hebt gespoeld met zuiver water...dit is de reden waarom ze beginnen stinken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ronron1212 @ronron1212 verschilt maar momenteel W5 Apple van de Action

Het beste antwoord

Mogelijk heeft het te maken met het kleine beetje afwaswater, dat "gevangen" zit onder de mok of onder het glas. Stilstaand afwaswater heeft meestal een luchtje, dat wordt veroorzaakt door het afwasmiddel in combinatie met het vuil wat erin is komen te zitten. In een open wasbak ruik je dat niet, want de lucht verspreid zich door de ruimte en is niet erg sterk. Maar onder een glas of mok kan het niet weg en kan het sterker gaan ruiken.
Je kunt je schone vaat beter laten uitlekken en drogen op een afdruiprek. Dan wordt er geen afwaswater en lucht gevangen onder je glazen en mokken, waardoor er ook geen luchtjes gevangen kunnen blijven zitten.