Hoe verwijder ik schimmelvlekken uit textiel?

Heb de relax van de baby gewassen en laten drogen. Heb hem in een grote vuilzak en afgesloten om hem terug te bezorgen aan de eigenaar. De relax heeft zeker zo drie maanden blijven staan.
Nu zitten er schimmelvlekken op.
Hoe krijg ik die vlekken eruit?

Bedankt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.6K

Antwoorden (3)

Heb je schimmelvlekken in textiel leg het dan 2 of 3 dagen in een oplossing met azijn en karnemelk. Je kunt het ook proberen met Ossengalzeep en vervolgens uitwassen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•Je kan de kleding een kleine 2 uur in een chloorvrij bleekmiddel leggen (peroxide). Hierna gewoon wassen zoals je gewend bent of zoals aangegeven staat in het merkje in de kleding.
•Scheutje schoonmaakazijn meewassen
•Insmeren met Ossegalzeep en wassen
•1 liter karnemelk mengen met een kopje zout en een 1 eetlepel azijn laat dit een nacht weken en hierna wassen
•Gebruik shout of vanish op de vlekken
•Een extra tip : Warm water mengen met een beetje wasmiddel en een beetje Omino Bianco. In dit sopje de beschimmelde kleding in laten weken tot de schimmel volledig weg is.Daarna gewoon wassen.Dit kan zowel voor witte was als voor gekleurde was.

Denk om gevoelige en kwetsbare stoffen; bovenstaande tips kunnen deze mogelijk aantasten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bleek middel, maar miss gaat je textiel naar de knoppen. Je kan t ook gwn naar de stomerij brengen