Douche ontstoppen zonder ontstopper?

Ik ben pas verhuist. En nu is mijn douche verstopt . Aangezien ik geen ontstopper in huis heb en dat soort dingentjes. Is er nog een andere mogelijkheid ? Morgen ochtend om 8 uur komt namelijk de thuiszorg om te helpen met douche en dan wil ik het het liefst opgelost hebben. Iemand tips ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (13)

Je hebt douche ontstoppers dat zijn een soort korrels dat kan je gewoon bij de supermarkt kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste oplossing blijft toch om het dekseltje van de afvoer te verwijderen en de zeepresten en haren te verwijderen. Geen leuke klus om te doen maar wel effectief. Alle andere ontstoppers zij slecht voor het milieu almede voor je gezondheid (shadelijke dampen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een plopper? Dan kun je het daarmee proberen.

Ook zou je een metalen klerenhanger uitelkaar kunnen buigen en daarmee zover mogelijk in het putje stoppen. Vaak zijn het haren die de weg versperren.

Sommige wc reinigers werken ook als ontstopper.
Maar ook een halve zak soda kan het probleem soms oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het mogelijk is het doucheputje te openen, in de holte kun je met een stuk ijzerdraad er doorheen. Vaak haal je dan haren etc weg die daar zijn opgehoopt. Meestal lukt het mij wel op deze manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Sn00piiy;

Je kunt kijken of je ergens een stevig maar buigzaam stuk ijzerdraad kunt vinden (bijvoorbeeld stroomdraad) waarmee je dan kunt proberen het putje door te prikken. Ook al heb je per ongeluk wel korrels in huis, NIET gebruiken, die troep maakt verstoppingen vaak alleen maar erger. Vloeibaar spul zoals dikke bleek en gels (Cillit Bang en dergelijke) helpen dan beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een oude tandenborstel kom ik altijd een heel eind!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer zo'n ongemotiveerde min van mij een C+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!
Koffiedrap kan je ook proberen.
Dit werkt vet oplossent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, dat kun je ook proberen. Maar niet om de reden die je noemt, het is schurend, niet oplossend. Het werk preventief, als er al een verstopping is dan is dit niet zo raadzaam.
(die min is trouwens niet van mij)
zondag
12 jaar geleden
Ik probeerde koffiedrab in mijn gootsteen die steeds heel langzaam leegliep. Het resultaat was dat hij toen definitief verstopt raakte.
bel die thuiszorg (er is altijd wel iemand die dienst heeft, in elk geval zijn ze nu sowieso nog klaarwakker) en vraag of zij een ontstopper kunnen meenemen.
dan zijn ze in elk geval op de hoogte. het is niet hun werk, maar zónder kunnen ze in dit geval niet werken.

en als ze het wél van te voren weten is het:
kleine moeite, groot plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He getver, dat is niet fijn om aan de slag te gaan met een ijzerdraad in een putje waar wrschnlk de resten v vorige bewoners zitten....! Geen kennissen in de buurt die je een sms-je kunt sturen voor een ontstoppingsmiddel (i know het is laat)? Anders aan de slag met cola of wc-reiniger.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat nergens dat het een nieuw huis is, misschien zijn het gewoon de eigen resten die in het putje zitten? Trouwens..Cola werkt niet hoor..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry, ik dacht dat er stond 'ik ben pas verhuisd...'. Kan de vraag niet meer teruglezen met mn iphone!
Hoop dat het probleem iig opgelost is en er lekker gedouched kon worden vanmorgen!
Onder je dekseltje zit een bakje, die vuil moet opvangen, met een verbogen klerenhanger kan je het dekseltje er wel afwippen.
Haal nu het losse bakje er uit
Kijk of het water nu wel weg loopt.
Zo ja, opgelost, zo nee, neem een plastic emmertje/ schaaltje/ potje, zet de kraan vol open en plaats nu het emmertje op de afvoer, trek nu met een ruk het emmertje omhoog, herhaal dit een aantal keren en meestal is het probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe groot het afvoerputje van jouw douche is ed, maar in die van mij past zeker geen emmer(tje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puddingbakje, yochurt bakje, salade bakje, bakje van de friet, sauce, boterbakje/kuipje enz.
Wat je kunt proberen is eerst een goeie klont soda en dan kokend water er overheen, eventueel met azijn. Dat lost vet goed op.
Maar in het geval van lange haren van de vorige bewoners geef ik je ook hiermee weinig kans.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deksel verwijderen douche put / stankslot schoon maken ( geen vloeibare ontstopper) warm water met soda old fashion way ik ben loodgieter van beroep , wanneer vloeisbare ontstopper niet weg kan lopen door de afvoer versteend het en ben je verder van huis . wanneer het met soda niet oplost douche afvoer laten doorveren met een trommel veer .

succes Gr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt nu niet veel meer aan mijn antwoord maar misschien is het toch een tip voor je. Bij de Wibra kan je voor 1,99 een veer kopen waarmee je het putje kunt ontstoppen. Ik ben echt blij met dat ding.