Hoe fixeer je het kleur van een nieuw stuk linnen ?

het is zwart en van 97 % katoen met 3 % elasthaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Een hele nacht in azijn zetten met koud water erbij en daarna wassen op een 30 of 40 graden programma. Daarna telkens bij het wassen ook een scheut azijn in het zeepbakje en wassen met een wasmiddel voor de gekleurde was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een effectieve manier is om het stuk linnen in koud water met veel (witte azijn) te leggen. Daarna natuurlijk wel even apart wassen op 60 graden om te controleren of het niet meer afgeeft. Een "kleurvang" (Color-catcher) doekje erbij doen, dan zie je of het nog afgeeft. Mogelijk nog een paar maal wassen op 60 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nachtje invriezen.