Hoe maakt je 1 gulden centjes schoon? Waar is 1 gulden cent van gemaakt en heeft iemand een idee waar je deze kunt verkopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (5)

Ze zijn gemaakt van koper en je kunt ze schoonmaken en oppoetsen met koperpoets.
Je kunt ze verkopen aan handelaren in oude munten of aan andere belangstellenden, bijvoorbeeld via Marktplaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt voor je info kruidenvrouwtje :)
hier kan ik zeker wat mee.
Ik heb eens geprobeerd om geld in Cola te leggen, de meeste muntjes werden inderdaad schoon. Maar ik weet niet zeker of deze truc ook bij guldens werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De vraag gaat niet over guldens maar over oude centen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jawel daar gaat t wel over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ gast130671: bedankt, dat is een goede van je. :D
Die was ik vergeten... eens zien of het werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, xxdenis, het gaat over centen uit de tijd van de gulden, guldencenten dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat '1 gulden centjes' dat zou dan volgens mij om 100 centen gaan, als ik het goed interpreteer. Verderop staat 'Waar is 1 gulden cent van gemaakt' en daar zou het antwoord 'van goud' moeten zijn.
Waar je de centen mee schoon kan maken zou ik zo gauw weten, maar ga ze in vredesnaam niet poetsen want dan zijn ze voor een verzamelaar en ook handelaar waardeloos.
Coins and stamps in Rotterdam koop ze op en zal ook wel weten hoe je ze moet schoonmaken. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ze met koperpoets schoonmaakt is de schade minimaal. Of een handelaar meer geeft voor een gepoetste cent betwijfel ik ten zeerste.
Schoonmaken kan met koperpoets, sigarettenas.
De cent is gemaakt van koper net als de stuiver.
Overige ( gangbare ) munten zijn van een nikkellegering.
Behalve de 5 guldenmunt deze heeft meende ik een messinglegering er doorheen.

Muntwaarde is nagenoeg nihil, zowel gebruikt als in nieuwstaat.
Verkopen kan wel via marktplaats of lokale handelaren.
Doch de moeite zal je meer gaan kosten dan de uiteindelijke opbrengst.
Gewoon bewaren, het vreet immers geen brood en is mischien nog wel eens leuk voor later.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk hier maar eens
http://www.muntenwinkeltje.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gepoetste munten zijn altijd minder waard voor verzamelaars.anderzijds zo`n koperen cent is heel mooi als je hem poetst,en an sich zijn ze toch bijna niks waard,dus veel zal de waarde in dit geval niet verminderen.heb je er veel,raad ik je aan ze niet te poetsen maar naar een handelaar of verzamelaar ermee te gaan.ook sommige kunstenaars willen ze wel eens hebben om bronzen beeldjes mee te (laten) gieten.