Hoe kan ik het best roest verwijderen van de metalen afvoer van de douche?

Ik voeg even een foto toe in bijlage, voor gevoelige kijkers geen aanrader om er naar te kijken.

Ik vraag mij af of met welke (milieuvriendelijke?) producten de roest het beste verwijderd kan worden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (2)

Zoiets is goed te verwijderen met scotch brite, een soort van schuurspons die niet krast, verkrijgbaar bij de bouwmarkt of verfwinkel.
4 jaar geleden
Zo te zien is het geen roest, maar kalkafzetting. En zit het (vooral?) op het emaille. Schoonmaakazijn werkt erg goed tegen kalk. Als het zo erg is: even een doekje met azijn op de rand leggen en (een paar uur) in laten werken. Ik denk dat je de kalkresten er dan zo afkrabt. (bijv. met een niet te scherpt plamuurmes.)
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Wees voorzichtig. Met een plamuurmes of agressief spul verniel je makkelijk het email e krijg je lekkage.