Is het schoonmaken van een cv ketel echt jaarlijks nodig?

Sommige huisbazen verplichten dit en de kosten zijn voor jou als huurder. Ik heb het idee dat het technisch niet echt nodig is. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Is wel nodig hoor,een apparaat met gas is te link om det om de paar jaar te doen.En wat denk je van de reparatie die je krijgt als het niet op tijd gerepareerd wordt.
En als je ketel uit valt?zeker met dit weer. Dan kan je maar beter op zeker spelen.
12 jaar geleden
Technisch is het niet echt noodzakelijk. Een regelmaat van een jaar is wel makkelijk.
Als je zelf een beetje handig bent kun je eens meekijken wat de monteur doet, en zelf de oneven beurten doen...
Er is natuurlijk wel een risico dat er gezeur ontstaat bij een eventuele garantieclaim...

nb: beetje vreemd dat een CV ketel (of het onderhoud daarvan) blijkbaar niet bij het huis hoort - mag je de ketel ook meenemen als je verhuist? (heb een eigen huis, inclusief eigen ketel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier (huurhuis van 10 jaar oud met dito ketel) is het al een jaar of 5 om de 2 jaar omdat dat voldoende zou moeten zijn volgens het bedrijf wat die dingen komt schoonmaken.

Tja, hier betaalt de verhuurder ;)

Toegevoegd na 59 seconden:
Betaal jij ook de kosten als het ding stuk is of is dat wel gratis? Hoe duur is het jaarlijks onderhoud?