Wat is de hoogste temperatuur dat water uit de kraan kan hebben?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedreen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

99,999.. graden. Bij 100 verdampt het.

Mestal staat je ketel echter ingesteld op een 50-60 graden celcius
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100 graden. Heter wordt water niet.
Alleen kunnen de meeste boilers of c.v. ketels niet tot 100 graden verwarmen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een cooker kan dat tegenwoordig wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt onder druk water verhitten tot boven de 100 graden. Als dat uit je kraan komt, dan spuit het daar met kracht uit met veel stoom, maar in principe kan de temperatuur nog boven de 100 graden zijn.
13 jaar geleden
Als het water vervuild is, wordt het kookpunt hoger. Net als bij zout kookwater.
Het effect is echter niet erg groot, voor 1 graad verhoging moet er al 50 gram zout per liter in en dat is veel.
Als je dus gewoon 100 graden zegt dat zit je goed want daarmee bedoel je tussen de 99,5 en 100,5. Als je echter 100,00 zegt dat zit je meestal niet goed, omdat er altijd wel wat in het water zit. (puur H20 is niet gezond).

Als er iets verkeerd gaat bij het verwarmen van het water kan het ook (onder druk) warmer worden, maar daar moet een beveiliging op zitten, dus zeer onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht 78 graden celcius