Wat is dit voor metalen voorwerp?

Kan iemand mij vertellen wat dit is?
Het komt uit de keukenlade van een overleden tante.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Hoe groot is het ?

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is dit een messenlegger.

Op een messenlegger leg je de bovenkant van je mes, zodat het tafelkleed tijdens het diner niet vies wordt van etensresten op het mes. De 'rondjes' moeten dus op het tafelkleed liggen, zodat er een afstand is tussen het kleed en het 'balkje'.

Ik zou eigenlijk een set verwachten van 6 messenleggers, of anders 8, 10 of 12. Misschien heb je of vind je er dus nog meer, of zijn die er in het verleden geweest.
Toegevoegd op 07 augustus 2019 12:08: afbeelding
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Ik betwijfel het.
De 'balk' van het ding zit niet in het midden van de krul, met als gevolg dat als je hier je mes op zou leggen dan kantelt het al snel en is alsnog je tafellaken vies.
Antoni
4 jaar geleden
Ja, die indruk had ik ook al, dat het ding misschien instabiel is als messenlegger. Ik ben dus ook niet helemaal zeker van mijn antwoord. Dat de vraagsteller er maar één van heeft (of in ieder geval van lijkt te hebben) vond ik ook al eigenaardig.
Amadea
4 jaar geleden
Het zal eerder een reserve-veer voor een keukenmachine zijn.
Dit kun je op een kookboek schuiven zodat het op de gewenste bladzijde - met het recept dat je aan het maken bent - open blijft liggen. Je schuift het boven of onder op een aantal bladzijdes van het kookboek.

Het zal wellicht een naam hebben, maar ik weet niet hoe het heet.
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Kan degene die Antoni een negatieve duim gaf en dit antwoord een positieve duim aantonen dat dit correct is? Ik heb er nog twijfels bij...
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
@Amadea
Min niet van mij, maar ik denk wel oprecht dat het antwoord van Antoni fout is.
Jouw suggestie van 'reserve veer' acht ik het meest logisch.
Deze vraag is eerder gesteld en daarna verwijderd. De eerste keer was 'veer' ook al mijn antwoord.
Amadea
4 jaar geleden
Het voorwerp dat Inekez1 beschrijft ziet er meer uit als https://alexnld.com/product/gimble-hands-free-reading-book-holder-for-home-travel-use-random-color-delivery/ of https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/5/0/2/9200000088532059.jpg
Het is hoogstwaarschijnlijk een "verbindingsstrip" van een op batterij-werkende keukenapplicatie (melkopschuimer o.i.d.). De uitstekende lip op linksboven is voor de -kant (minus-kant) van de batterij en de niet-uitstekende lip, rechtsonder, is voor de +kant (plus-kant) van de batterij. De "andere" kant van de "verbinding van 2 batterijen" is qua "lipjes" precies omgekeerd en zit vaak vastgeschroefd in de behuzing. Bovenstaande "verbindingsstrip" moet "los" in de behuizing worden geschoven.