wat is beter voor in verdampingsbakjes; kalkhoudend kraanwater of bronwater uit een fles?

Ik heb 2 bakjes op de vensterbank staan met water om te verdampen. Er zit nu kraanwater in met gevolg dat er tamelijk veel kalkresten in het bakje achterblijven. Ik neem aan dat die kalk ook mee verdampt. Vandaar mijn vraag of bronwater een beter idee is om te gebruiken hiervoor.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Reddie
5 jaar geleden
Nee, de kalk verdampt niet. Die zorgt voor een kalk aanslag in de bakjes.

Antwoorden (2)

Het beste kun je gedemineraliseerd water (demiwater) gebruiken. Dat is gewoon in de supermarkt te koop en wordt normaal voor strijkbouten gebruikt.
Toegevoegd op 29 juni 2018 06:37: bron
bamibal
5 jaar geleden
Je kan gewoon kraanwater gebruiken, zoals je al schrijft, de kalk blijft achter in de bakje, niet in de lucht. Het enige nadeel, is dat je de bakjes af en toe schoon moet maken als het je stoord.