Hoeveel graden is water als je de kraan op 'heet' zet. Neem aan dat dit voor alle huishoudens ongeveer hetzelfde is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.5K

Het beste antwoord

Je spreekt altijd over gemiddelden en daarnaast heb je nog geisers en boilers. Het hete water uit een boiler heeft een temperatuur van rond de 80° C, dat van uit een geiser tussen de 55 en 70 ° C, afhankelijk van de instelling van de geiser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

tussen de 60 en de 80.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet voor alle huishoudens hetzelfde. Je kunt zelfs een kraan hebben waar kokend water uit komt, maar dat is een speciale kraan, als je die hebt weet je het wel.
Je kunt het vaak ook wel instellen.
Ik denk dat het bij ons ongeveer 50 graden is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij ons is het trouwens in de keuken, met een close-in boilertje, wel heter.
Boven, bij de douche en de wasbak wordt het niet veel heter dan 50 graden. Vind ik ook veiliger met kleine kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik krijg altijd de kriebels van die kraan waar kokend water uit komt.. je zou maar een keer de verkeerde kraan open doen om je handen te wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 'm zelf ook niet, en dat is ook de reden waarom ik er geen zou willen. Ik ken wel mensen die er een hebben, en die zijn er erg blij mee.
Tussen de 55 en 65 graden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
65 tot 70 graden. Is instelbaar op het ketel, zie handleiding.
Probeer zo mogelijk dat er geen voorraadvorming is, maar het water pas wordt verwarmd op aanvraag.
Dit ter voorkoming van veteranenziekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vijfenveertig graden of meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is minimaal 60 graden, dit om de kans op legionella te verminderen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Direct naar…
Offerte Aanvraag
Legionellaveilige Douchekoppen
Legionellachip
Onderzoek en Advies
Content voor deze site, mail ons
Adverteren op deze site?
Contact

OntwikkelingenRuimte aan alternatieve Legionellapreventie niet zonder risico’s
25 maart 2011
Belangrijke wijzigingen in legionellawetgeving
18 maart 2011
VROM-Inspectie controleert eigen drinkwaterwinningen
9 maart 2011
Nieuwe Legionella wet- en regelgeving per 1 juli 2011
14 februari 2011
bekijk alle berichten

Consumenteninfo

Douche

U kunt veilig douchen als de temperatuur van het douchewater in uw warmwatertoestel afgesteld is op minimaal 55°C. Bij temperaturen boven de 55°C wordt de bacterie gedood.

Bent u langer dan een week niet thuis geweest? Laat dan het koude en warme water een minuut stromen. Het beste kunt u de douchekop onderdompelen in een emmer met water.

De legionellabacterie kan zich vermenigvuldigen in een warmwatertoestel met een voorraadvat, zoals elektrische boilers en bepaalde typen combiketels, waarin de temperatuur te laag is afgesteld. Een geiser heeft geen voorraadvat, zodat de bacterie geen kans krijgt zich te vermenigvuldigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe warm het water is hangt af van hoe warm het is ingesteld. Het is dus niet overal hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt inderdaad. Ik heb ooit een gezin gekend waarvan de dochter het syndroom van Down had. Zij kon niet goed/veilig omgaan met een mengkraan, daarom hadden de ouders de temperatuur zo ingesteld dat er geen gevaar was dat ze zich zou verbranden.
60 graden er kan iets variatie opzitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De temperatuur van boilers voor huishoudelijk gebruik is instelbaar van 30°C tot 70°C.

Uw waterboiler instellen op 60 °C is ideaal. Zo bespaart u niet alleen energie, maar gaat uw waterboiler ook langer mee en is er minder kalkaanslag.