Hoe krijg ik een vervelend geurtje weg uit een thermoskan?

Ik bedoel zo'n thermoskan met een drinkdop. Liefst alleen huis-tuin-en-keukenmiddeltjes. Uitspoelrn met dreft en kokend water heb ik al geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n kunstgebit wit maak tablet , kan soms wonderen verrichten ?!?

Het beste antwoord

Kokend water en een eetlepel vanille essence... dit vind je bij de bakproducten in de supermarkt. Een dag laten staan en gegarandeerd weg. Ik gebruikte het ook als de kinderen hun drinkbeker op school waren vergeten en je zo'n vieze zure melklucht had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, werkte prima, bedankt!

Andere antwoorden (4)

Vullen met heet water waaraan je een schepje zout hebt toegevoegd. Een paar uur laten weken, en daarna goed uitspoelen.
Amadea
11 jaar geleden
Met zand.

Gewoon een schepje zand uit de tuin.
Beetje water erbij.
Flink schudden.
Goed naspoelen.

Zo maakte mijn vader vroeger alle flessen schoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er een luchtje hangt is er dus iets niet geheel schoon.......
Ik spoel de thermosfles altijd een aantal keren met kokend water uit door de fles half te vullen en dan heel goed te schudden. Ik herhaal dat desnoods enkele dagen achter elkaar en dat is altijd voldoende.

Als dit niet helpt zou je kunnen proberen door wat soda in heet water op te lossen en daarmee de fles te vullen en een aantal keren te schudden. Daarna een tijdje laten staan (ook een keer of wat op zijn kop zetten) dit zo nodig te herhalen met een verse oplossing. Altijd heel erg goed goed naspoelen met kokend water om zeker te zijn dat de soda oplossing helemaal is verwijderd.
11 jaar geleden
Als ik luchtjes ergens aan heb zitten b.v. In plastic bakjes van eten ofzo, krijg ik ze altijd weg met maggi. Water in de fles wat maggi erbij dicht draaien even laten staan paar keer omspoelen weg lucht, succes