Hoe kan ik mijn ramen wassen anders dan op de traditionele manier?

Ik heb veel ramen opgedeeld in grotere en kleinere ruiten. Daarvoor ligt een strook met allemaal struiken en planten. Ik moet dan steeds een huishoudtrap in de moeder zetten met kans op wegzakken van de trap. Evenwijdig aan deze strook ligt ons tuinpad. Nu wil ik daar staande de ramen doen. Zijn er systemen waarmee ik dus eigenlijk van een paar meter afstand goed druk kan zetten om ze schoon te krijgen?

2 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
2 jaar geleden
Kijk eens naar professionele glazenwassers, die hebben een speciale telescoopstok met een waterslang ernaartoe.
SentWierda
2 jaar geleden
@Ritsuka. Deze reactie lijkt verdacht veel op een antwoord.
Inekez1
2 jaar geleden
Van een paar meter afstand?? Ik weet niet hoe sterk je bent, maar probeer maar eens een gewone bezem horizontaal vast te houden en daarmee zogenaamd ramen te wassen. Dat is dan nog maar 1,5 meter en al ontzettend zwaar voor je lijf. Over nog langere afstand wordt het zwaarder en als je ook nog een systeem met water moet gebruiken wordt het nog zwaarder.
Inekez1
2 jaar geleden
Pas je border aan. Leg staptegels op de plaatsen waar je zelf moet staan of waar je huishoudtrapje moet staan. Daaromheen lage begroeiing die eventueel ook over de tegels kan groeien. Dan heb je een groene border langs je huis en toch veilige plek voor je trapje. Met een telescoop wassysteem kun je wellicht je ramen wassen zonder het trapje, maar ook dan zul je vlakbij je ramen moeten staan en niet meters er vanaf, tenzij je een flinke sportschoolworkout gewend bent en je ramenwassen ziet als alternatieve manier van krachttraining.

Antwoorden (1)

Er zijn uitrekbare stokken om de ramen op bovenverdiepingen te doen. Die zal je dan ook wel voor jou afstand kunnen gebruiken lijkt me.