Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je vergeling door de zon nog verwijderen?

Als je een voorwerp soms te lang in de zon laat, vergeelt dit. Kan dit nog verwojdert worden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat voor voorwerp?
Dit is te weinig, meer info graag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, het materiaal zelf is vergeeld, dat kun je niet meer veranderen. Vooral plastic vergeeld snel, en dit blijft zo.

Dat is net zoiets als proberen een gebakken ei weer vloeibaar en rauw te maken, dat wil ook niet.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Ik weet niet wat er bij jou vergeeld is, maar Bij sommige materialen kan je het toch nog wit krijgen, niet alles, maar het is het proberen wel waard.
Ik werk als poetsvrouw en heb zo al heel veel vergeelde plastic tafels, stoelen, lichtknoppen en stopcontacten terug witgekregen met Cif of Vim.
Doe wat op een vochtig schuursponsje, en wrijf of schrob (naargelang het materiaal) de cif op het voorwerp. Laat het zon tien tot twintig minuten inwerken, maar ga af en toe zeker eens kijken en eventueel bijschrobben om strepen te vermijden!
Van zodra je merkt dat het wit genoeg is, product afnemen met een vochtige doek en droogmaken.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, en hopelijk helpt het voor jou!
Want zoals ik al zei, je moet zeker oppassen met welk materiaal je dit doet. Sommige oude plastic is zo oud dat het gewoon kan verbrokkelen...
Maar bvb de buitenkant van een oude microgolfoven, dat gaat prima!

Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps! Stopcontacten van de muur halen en microgolfoven uit het stopcontact halen, safety first! :-D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding