Een 2 pit kookstel is 2200 watt als ik 1 pit gebruik gebruik ik dan 1100 watt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Alleen als de pitten even groot zijn kun je zo redeneren en klopt je bewering.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+En dan ligt het er ook nog aan hoe hoog je de pit zet. Waarbij het ook niet duidelijk is welk verloop de standen kennen.
Meestal is er een grote en een kleinere pit. Is dat het geval dan zal ook de verhouding van het wattage naar vanand verdeeld zijn.
Zijn beide pitten even krachtig, dan verbruikt u inderdaad de gestelde 1100W, of te wel 50% per pit.