Kun je wasmiddel voor donkere was ook gebruiken voor gekleurde/witte was?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik bedoel hiermee 'Zwarte reus'. Volgens de verpakking bedoelt voor alle dagelijkse zwarte en donkere was.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.5K

Antwoorden (2)

Ik denk het wel hoor, het is gewoon dat de kleur bewaard blijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan, maar doe dat maar niet met wasmiddelen die echt alleen bedoelt zijn voor zwart wasgoed.

Andersom ook niet: wasmiddel voor witte kleding gebruiken bij de bonte.

Toegevoegd na 3 uur:
Zwarte Reus heeft een kleurbeschermer en dat kun je dus wel voor bonte en witte was gebruiken omdat het niet werkt als bijv de witmaker in wasmiddel voor witte was. Het beschermt de kleuren, het kleurt ze niet.

http://www.wittereus.nl/zwartereus-43