Hoe kan je muizen bestrijden, met een hondje in huis?

Wegens het hondje, kan ik geen valletjes of gifkorrels inzetten ....

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Neem een (houten) bak.
Gat erin waar muizen door kunnen maar je hond niet.
Val daarin zetten. Gif is altijd een risico. Muis kan gif verslepen en hond kan een bijna dode muis opeten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De hond gaat niet dood van een val, een muis wel. Als de hond zo slim of dom is om het voer uit de val te halen, dan heb je een uitdaging. Overigens het meeste lokvoer voor muizen is niet goed voor honden, maar in kleine hoeveelheden niet dodelijk. De opmerking van val plaatsen op een plek waar de hond niet kan komen vind ik geen reactie maar een antwoord.

Antwoorden (4)

Er bestaan vangkooien voor muizen.
Deze kan geen schade geven aan de hond.
Wanneer een muis in de vangkooi komt gaat de toegang dicht.

De vangkooi kun je bij tuincentra en in dierenwinkels kopen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Vooral bij koud wordt het weer kunnen muizen binnen komen.. Muizen gaan dan op zoek naar warme plekjes. Door zeer kleine openingen, scheuren en gaten weten ze je huis binnen te dringen.
Het is belangrijk dat muizen niet aangetrokken worden door voedsel; verpak waar mogelijk voedsel in plastic of metalen bakken. Maak goed schoon en maak in huis ook regelmatig schoon onder fornuizen.
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Goed antwoord!
SimonV
7 jaar geleden
Klopt. Alleen zit je dan wel met het zelf nog moeten doden van het beestje.
Loslaten in de natuur is geen optie: dat overleeft de huismuis niet en dan lijdt het diertje nog veel meer.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Ook huismuizen zijn wilde dieren en kunnen zich (in de juiste biotoop) redden. En zelf in de verkeerde biotoop kunnen ze als voedsel dienen voor rovers. Het beestje doden en in de vuilnisbak donderen is ook zo zonde. To be or not to be.... thats the question...
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Overigens: plus voor het antwoord !
SimonV
7 jaar geleden
Een muizenbestrijder heeft me eens verzekerd dat huismuizen het buiten niet redden.
Maar op internet kom ik andere verhalen tegen. Diervriendelijk is de methode natuurlijk niet. Omdat de muis zich opgesloten voelt kan er enorme stress ontstaan, wat ook tot de dood kan leiden. http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/10384-vang-muizen-met-pindakaas.html
SimonV
7 jaar geleden
Maar gezien het hondje is dit misschien toch de beste oplossing. Plus.
Inekez1
7 jaar geleden
Daar ga je 's nachts dus helemaal gek van worden. Muis in kooitje maakt geluid. Hond wordt wakker en gaat tegen muis in kooitje staan blaffen. De enige manier om dat op te laten houden is midden in nacht je bed uit en muis met kooi en al in een emmer water stoppen. Ik gebruik liever zo'n klem waarbij de muis in 1/100 van een seconde dood is. Die zet ik achter een kast zodat de hond er niet bij kan. Ik heb ook eerst in het bijzijn van de hond zelf met een stokje de val laten springen. De hond weet nu dat het een raar onbetrouwbaar apparaat is en zal niet zelf op het blokje kaas af willen gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb geen probleem met het levend vangen van de muis. Dat de hond aanslaat en dat de muis het buiten niet overleeft, dat is de natuur. De muis is geen huisdier en vraagsteller wil geen muizen als huisdier en heeft niet gekozen voor muizen. Voor mij een antwoord of reactie waarbij een muis gedood wordt door een mens onmenselijk en niet passend binnen mijn geloof. Daarom deze reactie.
U moet er voor zorgen dat de korrels niet bereikbaar zijn voor de honden. U kunt die korrels deponeren in / of op de grond met een omgekeerd gedraaide doos met een opening. Verder moet u wel zoeken waar ze vandaan komen en de ingang dicht maken.
Als dat niet helpt, kunt u nog zoeken bij een professionele ongedieren specialist om verder hulp, zeker als u bang bent voor uw honden!
fremar
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Ik vindt de oplossing van het vangkooitje in het andere antwoord beter, maar met deze min ben ik het NIET eens. Daarom toch een plus ter compensatie !
Inekez1
7 jaar geleden
Een omgedraaide doos om een hond tegen te houden? Leg eens een hondenbrokje op de grond met een omgedraaide doos erop. Binnen 1 minuut heeft de hond het brokje opgegeten. Absoluut geen hond-veilige manier. Zelfs met een kist of gewicht op de doos tegen het optillen kan de hond ermee schuiven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een hond kan een slome muis (vol gif) te pakken krijgen en opeten..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt, dat is de reden waarom gif afvalt.
Geen etensresten laten slingeren; al het eten goed opbrengen in dichte bussen/blikken. Dan is er niets te eten voor de muizen en heb je er ook geen last van dat ze van je voorraad eten.
Dat is effectiever dan gif/vallen etc.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De honden dienen wel eten. Dus tijdelijk de hond maar buiten eten geven of zeer goed schoonmaken na dat deze gegeten hebben. Of de hond leren om muizen te vangen.
Alle antwoorden spreken over gif en vallen en bestrijden. Ook is een kat in huis niet mogelijk , denk je misschien door je hondje , maar wellicht wil je helemaal niet aan een kat beginnen!?

Het antwoord op jouw probleem is een kennis, familielid, vriend of de buren die wel (een) kat(ten) hebben. Vraag bij hen of je een dekentje mag lenen ...nee! NIET eerst WASSEN...

Dit dekentje leg je ergens neer, in een doos bv , waarin een kat zou gaan liggen, en ziet de muizen blijven weg... omdat zij denken , nee , RUIKEN dat er een kat in huis is.

Meer niet.

Je moet wel het dekentje regelmatig (elke paar dagen?) vervangen door een 'nieuwe' gebruikte, eentje die vers van de pers naar KAT ruikt:)

Probeer het maar, niet geschoten...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik heb zelf geen hondje, maar de vallen werken niet. En ik wil geen muis doden. Een muis is een zoogdier en mijn persoonlijk grens ligt bij het doden van zoogdieren. Slecht voor karma en vanwege "gij zult niet doden" gebod in diverse vertalingen in heilige boeken ;)